تاکید فرماندار بر پخش اذان در اداره های اصفهان برای یادآوری وقت نماز

فرماندار اصفهان با بیان این که اذان مقدمه نماز است از مدیران اداره های این شهرستان خواست برای یادآوری وقت نماز و ترویج این فریضه الهی به پخش اذان در در فضای داخلی و بیرونی اداره ها اقدام کنند.

 

فرماندار اصفهان با بیان این که اذان مقدمه نماز است از مدیران اداره های این شهرستان خواست برای یادآوری وقت نماز و ترویج این فریضه الهی به پخش اذان در در فضای داخلی و بیرونی اداره ها اقدام کنند.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اصفهان، محمد علی احمدی در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ نماز و اقامه آن در جامعه گفت: نماز رکن اساسی دین و از دستورات صریح اسلام بوده و باید فرهنگ نماز در جامعه بویژه در اداره ها، مدارس، اصناف، بازار و … جلوه ای عینی و مشهود داشته باشد.
وی بر عدم برگزاری جلسه در وقت نماز تاکید کرد و افزود: باید بگونه ای جلسه ها در اداره ها برنامه ریزی شود تا ضمن عدم تداخل جلسه ها با زمان اقامه نماز، زمینه اقامه نماز اول وقت با حضور تمامی کارکنان فراهم شود.
فرماندار اصفهان بر فعال شدن ستاد نماز در تمامی روستاهای شهرستان با محوریت دهیاران و شوراها تاکید کرد و پیشنهاد داد در تمامی روستاها حداقل یک وعده نماز جماعت برگزار شود.
احمدی همچنین تشکیل ساختار مردمی در کلانشهر اصفهان برای ترویج فرهنگ نماز و اقامه آن در تمامی مساجد و نمازخانه های شهر را خواستار شد و افزود: مردمی کردن ساختار نماز و ترویج اقامه نماز اول وقت با بهرگیری از ظرفیت های مردمی نظیر اصناف و بازار، تاثیرگذارترین اقدام برای ترویج فرهنگ نماز است.
وی بر نقش اثرگذار سازمان های مردم نهاد درترویج فرهنگ نماز اشاره نمود و حضور فعال سمن ها و تشکل های مردمی در حوزه نماز را خواستار شد.
فرماندار اصفهان، برگزاری همایش ها و جشنواره های مختلف در موضوع های اذان، نماز، نقش بازار و اصناف در ترویج فرهنگ نماز و سایر اقدام های ابتکاری را حائز اهمیت دانست و گفت: با همت ستاد اقامه نماز شهرستان ، جشنواره اذان و دیگر جشنواره ها با موضوع های نماز برگزار و افراد منتخب معرفی خواهند شد.
احمدی با گلایه از عدم ساخت مسجد و نمازخانه در شهرک های مسکونی جدید الاحداث و تالارها، بر پیگیری ساخت مسجد و نماز خانه در این مناطق با محوریت و پیگیری مسئولان مربوطه تاکید کرد.
فرماندار اصفهان گفت: باید شادابی را در مساجد بوجود بیاوریم و از افراد شادی آفرین در حوزه نماز استفاده کنیم.

مطالب مشابه

فرماندار اصفهان عنوان کرد: نظارت بر توزیع اقلام اساسی باید به گونه ای باشد که این اقلام واقعا به دست مصرف کننده برسد.

۷ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان صبح امروز (سه شنبه) با مدیران دستگاه های اجرایی دیدار و سال نو و بهار قرآن را به ایشان تبریک گفت.

۷ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان در پیامی، فرارسیدن پانزدهم رمضان سالروز میلاد سراسر نور و رحمت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) را به تمامی مسلمانان جهان بالاخص مردم مؤمن و شهیدپرور شهرستان اصفهان تبریک گفت.

۷ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان خاطرنشان کرد: مراکز تاریخی و گردشگری اصفهان برای بازدید مسافران نوروزی فعال شده اند که استقبال خوبی نیز این بناها شده و اتوبوس گردشگری نیز برای نقل و انتقال مسافران از محل اسکان به محل‌های مورد بازدید پیش‌بینی شده است.

۷ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 6 =