فرماندار اصفهان: شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از ابعاد مختلف اقتصادی و اجتماعی حائز اهمیت است

جلسه مشترک ستا مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پروندگان و ستاد مقابله با کرونای شهرستان با حضور فرماندار اصفهان برگزار شد.

جلسه ستاد کرونا

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اصفهان، محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان در جلسه مشترک ستاد مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و ستاد مقابله با بیماری کرونای شهرستان، با تأکید بر لزوم پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، اظهار داشت: شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از ابعاد مختلف اقتصادی و اجتماعی حائز اهمیت است و نه تنها تولیدکنندگان و نگهدارندگان طیور بلکه آحاد جامعه را دستخوش مشکلات فراوان می نماید.

فرماندار اصفهان بر ضرورت توجیه صاحبان مراکز پرورش طیور و دهیاران، تأکید کرد و افزود: شبکه دامپزشکی نسبت به برگزاری کلاس های آموزشی در این خصوص اقدام نماید.

احمدی با بیان اینکه یکی از نقاط بحرانی شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بازارچه ها و مغازه های پرنده فروشی در سطح شهر است، عنوان کرد: دستگاههای ذی مدخل نسبت به نظارت دقیق  بر بازارچه های مذکور اقدام نمایند .

وی تأکید کرد: پرداخت سریع خسارت به واحدهای تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید هرگونه بروکراسی اداری در این خصوص حذف گردد.

فرماندار اصفهان اقدامات انجام شده درخصوص واکسیناسیون مردم در شهرستان اصفهان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: دستگاه های ذی مدخل با همکاری بین بخشی نسبت به واکسیناسیون شهروندان و افزایش آمار افراد واکسینه شده برای پیشگیری از وقوع پیک ششم کرونا اقدام نمایند.

احمدی افزود: مناطق شهرداری که روند واکسیناسیون در آنها پایین بوده است احصاء شوند و با استفاده از ظرفیت خوب تاکسی ها، اتوبوس ها، ائمه جمعه و جماعات، مساجد و کانون ها، پیگیری های لازم در راستای اقناع سازی و تشویق مردم برای افزایش آمار واکسیناسیون صورت پذیرد.

وی تأکید کرد: بخشدار مرکزی اسامی روستاها را در اختیار مراکز بهداشت شماره ۱ و ۲ قرار دهد و روند افزایش آمار واکسیناسیون در هر یک از روستاها به تفکیک مشخص گردد.

فرماندار اصفهان اذعان داشت: شیوع بیماری کرونا در کشور ما با پیامدهای اسفناک اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بسیاری همراه بوده  که انشاء ا… با همکاری مردم و افزایش آمار واکسیناسیون دوباره شاهد این روزهای سخت در کشورمان نباشیم.

 

مطالب مشابه

فرماندار اصفهان خاطرنشان کرد: باتوجه به محدودیت منابع آبی، ترویج اصلاح الگوی کشت و اصلاح روش های آبیاری، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان طی پیامی، ۲۹ فروردین ماه، روز بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی را به آحاد ارتشیان ایران اسلامی بالاخص نیروهای ارتشی مستقر در شهرستان اصفهان تبریک گفت.

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان عنوان کرد: مدیران نواحی ۶گانه آموزش و پرورش اهتمام ویژه ای به اقامه نماز جماعت در مدارس داشته اند که شایسته تقدیر است و این مهم بایستی بیش از پیش تقویت و به آن پرداخته شود.

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان طی پیامی، حلول ماه شوال و عید سعید فطر را به همه مسلمانان جهان بویژه مردم مؤمن و شهیدپرور شهرستان اصفهان تبریک گفت.

۲۱ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 10 =