نشست هم اندیشی حوزه عمران روستایی شهرستان با حضور معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور برگزار شد

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور عنوان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افتخار می کند که در روستاها خدمتگزار مردم باشد و از هیچ کوششی در این راستا دریغ نخواهد کرد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اصفهان، محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان در نشست هم اندیشی حوزه عمران روستایی شهرستان که با حضور شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، خانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و تعدادی از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه شهرستان های اصفهان، هرند، ورزنه، کوهپایه و جرقویه در شرایط عادی جزء شهرستان های برخوردار نبوده اند، اظهار داشت: روستاهای این ۵ شهرستان بالاخص روستاهای بخش مرکزی اصفهان در شرایط عادی برخوردار نبوده اند و در حال حاضر خشکسالی های اخیر نیز مزید علت شده است و اهالی این روستاها که اغلب کشاورز هستند بواسطه عدم کشاورزی بیکار شده و درآمدی ندارند، از این رو زمانی یک روستا فعال است که اقتصاد آن پویا و فعال باشد.
فرماندار اصفهان افزود: کاربری خدماتی و بازنگری طرح هادی در روستاها، ازجمله مواردی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
احمدی با اشاره به اختلاف بین دستگاه ها بر سر تعیین تکلیف اراضی بلاتکلیف، تصریح کرد: در برخی روستاهای شهرستان اراضی با کاربری مشخص وجود دارد که دستگاه های متولی آنها به دلیل نبود بودجه کافی و برخی موانع قانونی نسبت به تعیین تکلیف این اراضی اقدام نمی کنند که باید تدابیر لازم در خصوص تعیین تکلیف آنها اتخاذ شود.
وی با تأکید بر لزوم بازآفرینی و اصلاح بافت فرسوده در روستاها، گفت: تسریع در اصلاح بافت های فرسوده در روستاها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد؛ چراکه اگر اقداماتی هم در این خصوص انجام شده، کاربردی نبوده است.
فرماندار اصفهان با بیان اینکه خدمات ایمنی و برخورد با تخلفات ساختمانی در روستاها با مشکلات عدیده ای مواجه است، ، عنوان کرد: تجمیع ارائه خدمات و برخورد با تخلفات ساختمانی در روستاها ساز و کار دقیق و درستی ندارد و در این راستا با مشکلات بسیاری مواجه هستیم که باید تدابیر لازم جهت رفع موانع موجود اتخاذ گردد.
گفتنی است، محمدرضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در این نشست، با بیان اینکه بحمد ا… امروز نیازهای اولیه روستاهای ما مرتفع شده است، اظهار داشت: علیرغم رفع نیازهای اولیه روستاها اما هنوز فاصله روستاها تا مناطق شهری بسیار است که با همدلی و همراهی جمعی مردم و مسئولین می توان بسیاری از این مشکلات را مرتفع ساخت.
وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افتخار می کند که در روستاها خدمتگزار مردم باشد و از هیچ کوششی در این راستا دریغ نخواهد کرد.

مطالب مشابه

فرماندار اصفهان خاطرنشان کرد: باتوجه به محدودیت منابع آبی، ترویج اصلاح الگوی کشت و اصلاح روش های آبیاری، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان طی پیامی، ۲۹ فروردین ماه، روز بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی را به آحاد ارتشیان ایران اسلامی بالاخص نیروهای ارتشی مستقر در شهرستان اصفهان تبریک گفت.

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان عنوان کرد: مدیران نواحی ۶گانه آموزش و پرورش اهتمام ویژه ای به اقامه نماز جماعت در مدارس داشته اند که شایسته تقدیر است و این مهم بایستی بیش از پیش تقویت و به آن پرداخته شود.

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان طی پیامی، حلول ماه شوال و عید سعید فطر را به همه مسلمانان جهان بویژه مردم مؤمن و شهیدپرور شهرستان اصفهان تبریک گفت.

۲۱ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − شش =