فرماندار اصفهان : ماه رمضان، ماه تمرین تقواست و ما در مقابل محدودیت اجتماعی مربوط به روزه مسئول هستیم

فرماندار اصفهان در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی درخصوص ماه مبارک رمضان، با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه عبادت، معنویت و تقوا نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: ماه رمضان ماه تمرین تقواست و ما در مقابل محدودیت اجتماعی مربوط به روزه مسئول هستیم.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اصفهان، محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی درخصوص ماه مبارک رمضان، با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه عبادت، معنویت و تقوا نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: ماه رمضان ماه تمرین تقواست و ما در مقابل محدودیت اجتماعی مربوط به روزه مسئول هستیم.
فرماندار اصفهان با تأکید بر اینکه ما باید اقدامات ایجابی و سلبی را برای استقبال از ماه مبارک رمضان انجام دهیم، اظهار داشت: دستگاه های فرهنگی باید برای انجام اقدامات ایجابی با یکدیگر هم افزا شوند و حتی طرح های مشترکی را اجرا نمایند.
احمدی افزود: دستگاه های اجرایی، مساجد، امامزادگان، بسیج، کانون های فرهنگی مساجد و به طور ویژه شهرداری ها نسبت به تبلیغات، کمک به محرومین، اطعام نیازمندان و کلیه اقدامات ایجابی در سطح شهر در ایام ماه مبارک رمضان اقدام نمایند.
وی تأکید کرد: دستگاه های مربوطه باید با همکاری و هم افزایی و برنامه ریزی صحیح نسبت به هدفمند کردن برنامه های جاری در ماه مبارک رمضان اقدام نمایند.
فرماندار اصفهان افزود: اجرای برنامه های مربوط به ماه مبارک رمضان باید با مشارکت مردم انجام گردد تا شاهد خروجی مثبت این برنامه ها باشیم.
احمدی با اشاره به انجام برخی اقدامات سلبی در ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: اصناف باید باتوجه به محدودیت های اجتماعی موجود در این ماه مبارک و رعایت حقوق روزه داران، برنامه ریزی نمایند.
وی اظهار داشت: دستگاه های مربوطه با همکاری اتاق اصناف نسبت به طریقه اجرایی کردن ساعت فعالیت اصناف اقدام نمایند.
فرماندار اصفهان با تأکید بر اهمیت توجه ویژه به مساجد و اقامه نماز در ماه مبارک رمضان بالاخص در روستاها، عنوان کرد: نباید در این ماه مبارک در روستاها مسجدی بدون امام جماعت باشد و اذان گویی و مناجات خوانی نیز باید در روستاها مورد توجه قرار گیرد.
وی نظارت بازرسین و دستگاه های مربوطه بر اصناف مختلف در نوروز را مثبت ارزیابی و تأکید کرد: نظارت جدی بر قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در این ماه مبارک همچون نوروز صورت پذیرد.
احمدی بر اهمیت توجه ویژه به زیرمجموعه ها در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: برنامه حمایتی شهرداری از کانون ها و پایگاه بسیج برای ماه مبارک رمضان اجرا و طرح های ویژه آن ارائه گردد.
فرماندار اصفهان با بیان اینکه صدا و سیما و شهرداری برنامه مشترکی را در خصوص روزه اولی ها انجام دهند، افزود: دستگاه های مختلف برنامه روزه اولی ها را تبلیغ و برنامه ریزی لازم در این خصوص بالاخص در ادارات صورت پذیرد.
احمدی تأکید کرد: دستگاه های اجرایی خود متولی اجرای برنامه های ایجابی و سلبی در کل شهرستان هستند و باید به این مهم اهتمام ویژه داشته باشند.

مطالب مشابه

فرماندار اصفهان عنوان کرد: نظارت بر توزیع اقلام اساسی باید به گونه ای باشد که این اقلام واقعا به دست مصرف کننده برسد.

۷ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان صبح امروز (سه شنبه) با مدیران دستگاه های اجرایی دیدار و سال نو و بهار قرآن را به ایشان تبریک گفت.

۷ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان در پیامی، فرارسیدن پانزدهم رمضان سالروز میلاد سراسر نور و رحمت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) را به تمامی مسلمانان جهان بالاخص مردم مؤمن و شهیدپرور شهرستان اصفهان تبریک گفت.

۷ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان خاطرنشان کرد: مراکز تاریخی و گردشگری اصفهان برای بازدید مسافران نوروزی فعال شده اند که استقبال خوبی نیز این بناها شده و اتوبوس گردشگری نیز برای نقل و انتقال مسافران از محل اسکان به محل‌های مورد بازدید پیش‌بینی شده است.

۷ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − پنج =