جلسه کارگروه بررسی مسائل مربوط به حفظ، احیا و تسهیل در امور سرمایه گذاری اماکن تاریخی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان با حضور فرماندار اصفهان برگزار شد

فرماندار اصفهان عنوان کرد: ما بایستی آثار تاریخی را اولویت بندی کنیم و بر این اساس برای آنها برنامه مشخصی را تدوین نماییم.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اصفهان، محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان در جلسه کارگروه بررسی مسائل مربوط به حفظ، احیا و تسهیل در امور سرمایه گذاری اماکن تاریخی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان که با حضور دکتر طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با تأکید بر اینکه باید برای هر یک از آثار فرهنگی برنامه مشخصی داشته باشیم، عنوان کرد: ما بایستی آثار تاریخی را اولویت بندی کنیم و بر این اساس برای آنها برنامه مشخصی را تدوین نماییم.

فرماندار اصفهان افزود: نقش سازمان ها در ارتباط با هر اثر تاریخی بایستی تعریف شود و از آنها بخواهیم که در خصوص حفظ و احیای اثر مربوطه اقدام نمایند.

احمدی با اشاره به نقش مؤثر شهرداری و سازمان های مرتبط با شهرداری در حفظ و احیای آثار فرهنگی و تاریخی، اظهار داشت: مجموعه شهرداری و سازمان های وابسته به آن بایستی نگاه مشترک و واحدی نسبت به هر اثر تاریخی داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت نقش مردم در حفظ و احیای آثار تاریخی، افزود: اقدامات مقتضی در راستای تغییر نگاه مردم نسبت به آثار فرهنگی و تاریخی انجام دهیم و نقش آنان را در این خصوص تعریف کنیم.

فرماندار اصفهان به اهمیت نقش مردم در سرمایه گذاری برای حفظ و احیای آثار فرهنگی و تاریخی اشاره کرد و گفت: متأسفانه در حال حاضر با موانعی در سرمایه گذاری در زمینه آثار فرهنگی و تاریخی مواجه هستیم که باید با جدیت در راستای رفع این موانع بکوشیم و در این خصوص حتی به طور مصداقی از وزیر مربوطه نیز کمک بگیریم.

احمدی تأکید کرد: ما باید تعریف مشخص و درستی از کاربرد ابنیه فرهنگی و تاریخی داشته باشیم و در این راستا اقدام نماییم.

وی افزود: ما نیازمند تعیین متولی برای بناهای فرهنگی و تاریخی هستیم و در این راستا بایستی برنامه ریزی دقیق و درستی داشته باشیم.

فرماندار اصفهان با اشاره به اهمیت هدفگذاری برای جذب گردشگر، تصریح کرد: ضروریست که هدفگذاری و برنامه ریزی دقیق برای جذب گردشگر را در جلسات این کارگروه مورد توجه ویژه قرار دهیم و در این راستا اقدام نماییم.

 

مطالب مشابه

فرماندار اصفهان عنوان کرد: نظارت بر توزیع اقلام اساسی باید به گونه ای باشد که این اقلام واقعا به دست مصرف کننده برسد.

۷ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان صبح امروز (سه شنبه) با مدیران دستگاه های اجرایی دیدار و سال نو و بهار قرآن را به ایشان تبریک گفت.

۷ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان در پیامی، فرارسیدن پانزدهم رمضان سالروز میلاد سراسر نور و رحمت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) را به تمامی مسلمانان جهان بالاخص مردم مؤمن و شهیدپرور شهرستان اصفهان تبریک گفت.

۷ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان خاطرنشان کرد: مراکز تاریخی و گردشگری اصفهان برای بازدید مسافران نوروزی فعال شده اند که استقبال خوبی نیز این بناها شده و اتوبوس گردشگری نیز برای نقل و انتقال مسافران از محل اسکان به محل‌های مورد بازدید پیش‌بینی شده است.

۷ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =