دومین جلسه کارگروه بررسی مسائل مربوط به حفظ، احیا و تسهیل در امور سرمایه گذاری اماکن تاریخی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان با حضور فرماندار اصفهان برگزار شد

فرماندار اصفهان تصریح کرد: نحوه مدیریت بقاع متبرکه و تدوین شیوه نامه ای مشترک (فی ما بین اداره اوقاف و میراث فرهنگی شهرستان) برای نگهداری این ابنیه، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بایستی در دستور کار قرار گیرد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اصفهان، محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان در دومین جلسه کارگروه پیرامون بررسی مسائل و مشکلات امامزادگان درب امام، اسماعیل و بقعه شهشهان برگزار شد، با تأکید بر اینکه دستگاه های متولی باید همکاری لازم را داشته باشند تا موضوع رفع مشکلات و موانع مربوط به میراث فرهنگی و ابنیه تاریخی را به طور کاربردی به پیش ببریم، عنوان کرد: باید در اسرع وقت برای رفع مشکلات و موانع مربوط به بقاع متبرکه و امامزادگان اقدام و برنامه ریزی لازم صورت پذیرد.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه برخی از مطالبات تحقق پذیرند، افزود: اداره اوقاف و امور خیریه با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان برای نگهداری و مرمت بقاع متبرکه و ابنیه تاریخی برنامه مشخص و زمان بندی شده ای را ارائه نمایند.

احمدی تصریح کرد: نحوه مدیریت بقاع متبرکه و تدوین شیوه نامه ای مشترک (فی ما بین اداره اوقاف و میراث فرهنگی شهرستان) برای نگهداری این ابنیه، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بایستی در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش مؤثر شهرداری و سازمان های وابسته به آن در حفظ و احیای آثار فرهنگی و تاریخی، خاطرنشان کرد: مجموعه شهرداری و سازمان های وابسته به آن باید با دستگاه های متولی بقاع متبرکه و ابنیه تاریخی همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار اصفهان همچنین بر لزوم آموزش و اطلاع رسانی به متولیان امامزادگان و بقاع متبرکه درخصوص نحوه حفظ و نگهداری از این ابنیه تاریخی تأکید کرد.

 

مطالب مشابه

فرماندار اصفهان خاطرنشان کرد: باتوجه به محدودیت منابع آبی، ترویج اصلاح الگوی کشت و اصلاح روش های آبیاری، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان طی پیامی، ۲۹ فروردین ماه، روز بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی را به آحاد ارتشیان ایران اسلامی بالاخص نیروهای ارتشی مستقر در شهرستان اصفهان تبریک گفت.

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان عنوان کرد: مدیران نواحی ۶گانه آموزش و پرورش اهتمام ویژه ای به اقامه نماز جماعت در مدارس داشته اند که شایسته تقدیر است و این مهم بایستی بیش از پیش تقویت و به آن پرداخته شود.

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان طی پیامی، حلول ماه شوال و عید سعید فطر را به همه مسلمانان جهان بویژه مردم مؤمن و شهیدپرور شهرستان اصفهان تبریک گفت.

۲۱ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =