فرماندار اصفهان: همه ما باید به بزرگداشت شهدای گمنام اهتمام ویژه ای داشته باشیم

فرماندار اصفهان تأکید کرد: شهرداری بایستی از برگزاری یادمان شهدای گمنام پشتیبانی کند ولی نباید صرفا برگزارکننده این یادمان ها باشد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اصفهان، محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان در جلسه هیأت امنای یادمان های شهدای گمنام، با بیان اینکه از آغاز تدفین شهدای گمنام تقاضا برای تدفین ایشان در پارک ها، تفرجگاه ها، محله ها، مجموعه های اداری و مسکونی زیاد بوده است، خاطرنشان کرد: براساس تجربیات، هرجا شهیدی دفن شده، نورانیت، معنویت، انسجام و تبیین رهروی راه شهدای عالیقدر و ولی امر مسلمین وجود دارد.

فرماندار اصفهان با تأکید بر اینکه همه ما باید به بزرگداشت شهدای گمنام اهتمام ویژه ای داشته باشیم، افزود: آرامگاه شهدای گمنام مظهری برای معنویت و ولایتمداری و شمعی برای وحدت نیروهای انقلابی و متدینین است و ضروریست که مورد توجه ویژه قرار گیرند.

احمدی اظهار داشت: همه دستگاه های اجرایی بالاخص افرادی که به عنوان اعضای هیأت امنای یادمان های شهدای گمنام انتخاب می شوند، در بزرگداشت شهدای گمنام نقش مهمی را برعهده دارند.

وی تصریح کرد: مجموعه فعالیت هایی که هیأت امنای یادمان های شهدای گمنام باید برگزار کنند متشکل از همه برنامه هایی است که باید در چهارچوب دین مبین اسلام و نظام ولایی جمهوری اسلامی انجام گردد.

وی با تأکید بر اینکه ما باید به رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که در حوزه فرهنگی به ما گوشزد کرده اند، توجه ویژه ای داشته باشیم، افزود: بایستی چگونگی برگزاری یادمان شهدای گمنام و اجرای برنامه های آن براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حوزه فرهنگی باشد و در این خصوص، نباید به برنامه ها یا مخاطبین خاصی منحصر بشویم.

فرماندار اصفهان تأکید کرد: یادمان شهدای گمنام و قبور آنها باید محلی برای جذب افراد به روش های مختلف باشد و به صورت فرامحلی فعالیت کنند و این امر منحصر به هیأت امنای یادمان های شهدای گمنام نباشد.

احمدی افزود: هیأت امنای یادمان شهدای شهرستان متشکل از رؤسای یادمان ها و شخصیت های حقوقی مندرج در دستورالعمل اعم از بنیاد شهید، نیروی انتظامی، سپاه، ارتش، شهردار مرکز استان، رئیس شورای اسلامی شهرستان و رؤسای یادمان های شهدای گمنام خواهند بود.

وی تأکید کرد: شهرداری بایستی از برگزاری یادمان شهدای گمنام پشتیبانی کند ولی نباید صرفا برگزارکننده این یادمان ها باشد.

 

مطالب مشابه

فرماندار اصفهان عنوان کرد: مدیران نواحی ۶گانه آموزش و پرورش اهتمام ویژه ای به اقامه نماز جماعت در مدارس داشته اند که شایسته تقدیر است و این مهم بایستی بیش از پیش تقویت و به آن پرداخته شود.

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان طی پیامی، حلول ماه شوال و عید سعید فطر را به همه مسلمانان جهان بویژه مردم مؤمن و شهیدپرور شهرستان اصفهان تبریک گفت.

۲۱ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان در پیامی، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مسلمانان در ماه مبارک رمضان و گرامیداشت روز جهانی قدس، از همه اقشار مردم مؤمن و ولایتمدار شهرستان اصفهان برای حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد.

۱۶ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان با صدور پیامی شهادت جانسوز سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی از مستشاران ارشد نظامی با سابقه سپاه پاسداران ایران اسلامی در سوریه و تعدادی از همرزمان ایشان را به مردم ولایتمدار و شهیدپرور شهرستان اصفهان تسلیت گفت.

۱۴ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =