به مناسبت گرامیداشت هفته ملی مهارت، فرماندار اصفهان از مجموعه آموزش فنی و حرفه ای استان بازدید کرد

به مناسبت گرامیداشت هفته ملی مهارت، محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان با حضور در اداره کل فنی و حرفه ای استان، از تعدادی از کارگاه های آموزشی فنی و حرفه ای بازدید و از نزدیک در جریان روند آموزش کارآموزان قرار گرفت.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اصفهان، به مناسبت گرامیداشت هفته ملی مهارت، محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان با حضور در اداره کل فنی و حرفه ای استان، از تعدادی از کارگاه های آموزشی فنی و حرفه ای بازدید و از نزدیک در جریان روند آموزش کارآموزان قرار گرفت.

فرماندار اصفهان در حاشیه این بازدید، با اشاره به ظرفیت های خوب موجود برای ارائه آموزش های متعدد در بخش ها و رشته های مختلف در کارگاه های فنی و حرفه ای، تأکید کرد: بایستی مردم را از ظرفیت های خوب موجود مجموعه آموزش فنی و حرفه ای که باعث می شود آموزش هایی را به طور حضوری و مجازی و تلفیقی از هر دو (حضوری و مجازی) به کارآموزان ارائه نمایند، مطلع سازیم.

احمدی افزود: مهارت هایی که آموزش داده می شود، ازجمله مهارت های کاربردی است که کارآموزان پس از گذراندن مهارت لازم می توانند جذب بازار کار شوند.

وی ارتباط با صنایع کوچک در بخش های تولیدی و خدماتی را ازجمله برنامه های خوب سازمان آموزش فنی و حرفه ای برشمرد و اظهار داشت: ارتباط بین مجموعه آموزش فنی و حرفه ای و مراکزی که نیاز به نیروی کار دارند و آموزش مؤثر و کاربردی نیروی کار باعث ایجاد ایجاد اشتغال پایدار می شود.

فرماندار اصفهان به هماهنگی های انجام شده در سازمان آموزش فنی و حرفه ای اشاره و تأکید کرد: اطلاع رسانی به مردم، تلاش برای گسترش آموزش های فنی و حرفه ای، توسعه مراکز مردمی برای این آموزش ها و کمک به آموزش اشتغال خانگی و چرخه کامل آموزش ها که منجر به تولید جامع در تولید و خدمات می شود، از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

احمدی با تأکید بر لزوم آموزش اخلاق حرفه ای به متربیان در کنار آموزش های فنی و حرفه ای، افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که متربیان علاوه بر آموزش های فنی و حرفه ای، دوره های آموزشی مکمل فرهنگی و معنوی را نیز بگذرانند.

وی اقدامات صورت گرفته در راستای تسریع در صدور مجوزها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: افزایش مجوزهای مراکز آزاد و غیردولتی و پراکندگی آنها در سطح شهرستان رضایت بخش بوده است و انشاء ا… حرفه هایی که آموزش داده می شود منجر به اشتغال گردد.

فرماندار اصفهان بر لزوم تعامل دستگاه های اجرایی مختلف با مجموعه آموزش فنی و حرفه ای برای بهره گیری از ظرفیت های خوب موجود تأکید کرد و افزود: تعامل دستگاه های مختلف با مجموعه آموزش فنی و حرفه ای در جهت توسعه آموزش کارکنان دستگاه های اجرایی و آموزش نیروهای شرکت های تولیدی و خدماتی بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه آموزش یکی از ارکان مهم افزایش بهره وری از نیروی انسانی است.

احمدی با بیان اینکه چرخه آموزش در مجموعه فنی و حرفه ای، یک چرخه آموزش کامل است، تصریح کرد: باتوجه به چرخه کامل آموزش های فنی و حرفه ای، کارآموزان می توانند با هم افزایی سیستم مولدی را ایجاد کنند.

 

وی  خاطرنشان کرد: انشاء ا… از طریق برنامه های توجیهی-آموزشی، آحاد مختلف مردم در محله ها و روستاها با ظرفیت های خوب آموزشی آشنا شوند تا بتوانند به بهترین نحو از این ظرفیت های موجود استفاده کنند.

مطالب مشابه

فرماندار اصفهان خاطرنشان کرد: باتوجه به محدودیت منابع آبی، ترویج اصلاح الگوی کشت و اصلاح روش های آبیاری، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان طی پیامی، ۲۹ فروردین ماه، روز بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی را به آحاد ارتشیان ایران اسلامی بالاخص نیروهای ارتشی مستقر در شهرستان اصفهان تبریک گفت.

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان عنوان کرد: مدیران نواحی ۶گانه آموزش و پرورش اهتمام ویژه ای به اقامه نماز جماعت در مدارس داشته اند که شایسته تقدیر است و این مهم بایستی بیش از پیش تقویت و به آن پرداخته شود.

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان طی پیامی، حلول ماه شوال و عید سعید فطر را به همه مسلمانان جهان بویژه مردم مؤمن و شهیدپرور شهرستان اصفهان تبریک گفت.

۲۱ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =