فرماندار اصفهان از آمادگی لازم برای ایجاد سمن هایی در خصوص سالمندان خبر داد

فرماندار اصفهان اظهار داشت: ساختارسازی با تأکید بر ایجاد سمن هایی در ارتباط با سالمندان، فرهنگ سازی با هدف ارتقائ فرهنگ سازمانی دستگاه های مختلف در این خصوص، نامگذاری سرای سالمندان با عناوین مثبت و همچنین ارائه الگوهای مؤثر و موفق در حوزه سالمندان و اجرایی کردن آنها، ازجمله ابعاد مختلف توجه به این قشر از جامعه است.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اصفهان، محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان در جلسه شورای سالمندان شهرستان که پیرامون برنامه ریزی در خصوص پیشگیری و پیگیری وضعیت درمان سالمندان و حضورپذیری و امور رفاهی آنان در شهر برگزار گردید، با تأکید بر اینکه دبیرخانه شورای سالمندان شهرستان باید نسبت به موضوع سالمندان حساس باشد، اظهار داشت: دبیرخانه شورای سالمندان بایستی نسبت به برگزاری کارگروه های متعدد پیرامون موضوع سالمندان اقدام و در این راستا هماهنگی و برنامه ریزی های لازم صورت پذیرد تا بتوانیم کارهای عملیاتی و اجرایی را در این خصوص آغاز کنیم.

فرماندار اصفهان افزود: کارگروه عمرانی در حوزه عمران روستا و شهر تشکیل و ایده ها و نقطه نظرات لازم در خصوص مناسب سازی شهرها و روستاها برای سالمندان با نگاه به آینده لحاظ گردد.

احمدی تأکید کرد: دستگاه های ذی مدخل آمار دقیقی از وضعیت فعلی سالمندی در هر شهر، روستا و محله ارائه نمایند تا بتوانیم بر این اساس برنامه ریزی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه بایستی با تکیه بر آمار و اطلاعات دقیق از وضعیت سالمندی در هر منطقه بدانیم که وضعیت ما در خصوص سالمندی در آینده چگونه است، افزود: وضعیت موجود ما باید ترسیم افق آینده باتوجه به شرایط جمعیتی و سنین افراد به تفکیک هر روستا و منطقه شهری تهیه و ارائه گردد.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه جلسات مربوط به جوان سازی جمعیت و شورای سالمندان شهرستان در مواردی به صورت تلفیقی برگزار گردد، عنوان کرد: جوان سازی جمعیت و موضوع سالمندی تا حد زیادی به یکدیگر مرتبط هستند؛ چراکه هرچه برای جوانی جمعیت تلاش کنیم، برای کاهش سالمندی و آسیب های اجتماعی ناشی از آن تلاش کرده ایم.

احمدی با بیان اینکه موضوع توجه به سالمندان دارای ابعاد مختلفی است، افزود: ساختارسازی با تأکید بر آمادگی لازم برای ایجاد سمن هایی در ارتباط با سالمندان، فرهنگ سازی با هدف ارتقائ فرهنگ سازمانی دستگاه های مختلف در این خصوص، نامگذاری سرای سالمندان با عناوین مثبت و همچنین ارائه الگوهای مؤثر و موفق در حوزه سالمندان و اجرایی کردن آنها، ازجمله ابعاد مختلف توجه به این قشر از جامعه است.

وی تصریح کرد: انجام وظایف ذاتی دستگاه های مختلف نسبت به سالمندان جامعه و تعیین اقدامات انجام شده هر یک از دستگاه های اجرایی برای سالمندان دستگاه مربوطه، ازجمله مواردی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

فرماندار اصفهان خاطرنشان کرد: باید با همکاری، هم افزایی و تعامل بین دستگاهی گام های مؤثری در حوزه سالمندان برداشته شود.

 

مطالب مشابه

فرماندار اصفهان عنوان کرد: یکی از ابعاد شعار سال این است که ما باید ساز و کارهایی را برای مشارکت مردم در ایفای مأموریت های دولت برای خدمت به مردم فراهم سازیم.

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان خاطرنشان کرد: باتوجه به محدودیت منابع آبی، ترویج اصلاح الگوی کشت و اصلاح روش های آبیاری، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان طی پیامی، ۲۹ فروردین ماه، روز بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی را به آحاد ارتشیان ایران اسلامی بالاخص نیروهای ارتشی مستقر در شهرستان اصفهان تبریک گفت.

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان عنوان کرد: مدیران نواحی ۶گانه آموزش و پرورش اهتمام ویژه ای به اقامه نماز جماعت در مدارس داشته اند که شایسته تقدیر است و این مهم بایستی بیش از پیش تقویت و به آن پرداخته شود.

۲۵ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =