فرماندار اصفهان: مدرسه محل تربیت دانش آموزان عالم و دیندار است

فرماندار اصفهان تصریح کرد: آغاز سال تحصیلی، آغاز حرکت گسترده و فعالیت منسجم همگان برای تعالی دینی و تعالی تحصیلی و آموزشی است و افزایش سطح تحصیلات، اطلاعات علمی و معلومات در رشته های مختلف باعث استقلال علمی، افزایش تولید و بهره وری می شود.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اصفهان، صبح امروز (شنبه) همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، در آیینی با حضور فرماندار اصفهان و جمعی دیگر از مسئولین استان و شهرستان، زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در دبستان دخترانه عصمت واقع در ناحیه ۵ آموزش و پرورش اصفهان نواخته شد.

 محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان در این آیین، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، عنوان کرد: بحمد ا… پس از ۲ سال تعطیلی مدارس به دلیل شیوع بیماری کرونا، امسال با همت جمعی و تلاش دولت و دستورالعمل های ریاست محترم جمهور، مدارس در زمان مقرر بازگشایی و دانش آموزان بار دیگر در کلاس ها حاضر شدند.

فرماندار اصفهان با تأکید بر اینکه تلاش معلمان و خانواده ها در سال تحصیلی جدید باید ارتقاء سطح علمی و دینداری دانش آموزان باشد، گفت: آغاز سال تحصیلی در جامعه دینی ما بایستی آغاز حرکت تقویت باورهای دینی و تعالی علمی باشد و در این راستا معلمین و خانوادها نقش مهمی برعهده دارند.

احمدی با بیان اینکه اگر کتب درسی آموزش داده می شود، به همراه آن انسان های مؤثری به نام معلمان درصدد تربیت دانش آموزان دیندار و عالم هستند، افزود: این مهم باعث کاهش آسیب های اجتماعی، تقویت توجه به احکام دین، توجه به همه دستورات قرآن مجید و همچنین باعث افزایش حساسیت نسبت به افرادی که قصد دارند در مقابل دین خدا بایستند می شود.

وی با بیان اینکه امروزه دشمنان قصد دارند که جوانان ما نسبت به تحصیل و تعالی دینی بی توجه شوند، اظهار داشت: دانش آموزان بواسطه تعالی دینی حساسیتشان نسبت به توطئه های دشمن و انگیزه آنان برای مقابله با این توطئه ها افزایش می یابد.

فرماندار اصفهان تصریح کرد: آغاز سال تحصیلی، آغاز حرکت گسترده و فعالیت منسجم همگان برای تعالی دینی و تعالی تحصیلی و آموزشی است و افزایش سطح تحصیلات، اطلاعات علمی و معلومات در رشته های مختلف باعث استقلال علمی، افزایش تولید و بهره وری می شود.

احمدی افزود: امیدواریم با اراده ای که دولت محترم داشته است و همراهی عمومی مردم شاهد افزایش و تقویت باورهای دینی و معلومات عمومی دانش آموزان باشیم.

وی با اشاره به برخی از کمبودهای موجود در آموزش و پرورش، اذعان داشت: با جذب معلمین جدید تلاش کرده ایم تا کمبودهای مربوط به نیروی انسانی در آموزش و پرورش کاهش یابد و دانشگاه فرهنگیان نیز رسالت خود را در زمینه تربیت معلمین به نحو احسن انجام خواهد داد.

فرماندار اصفهان افزود: با ارائه و تصویب طرح ها و لوایح و همکاری و هم افزایی دولت و مجلس شورای اسلامی، گام های مؤثری در راستای رسیدگی بیشتر به معلمین برداشته شده است که این مهم باعث تقویت انگیزه معلمین برای انجام رسالت بزرگی که بر دوش دارند خواهد شد.

وی به نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در دبستان دخترانه عصمت اشاره کرد و گفت: اهالی محل از طریق انجمن اولیا و مربیان به این مدرسه رسیدگی جدی کرده اند که همانند مشارکت مردم در دوران دفاع مقدس که باعث پیروزی هشت سال جنگ تحمیلی شد، ما در این مدرسه نیز شاهد جلوه ای از مشارکت مردم در اداره مدرسه بودیم.

احمدی خاطرنشان کرد: هرجا که مردم و مسئولین در کنار هم قرار گرفته اند، با مشارکت یکدیگر می توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

فرماندار اصفهان با اشاره به حضور در مدرسه استثنائی حر، عنوان کرد: با هماهنگی انجام شده با اداره بهزیستی مقرر گردید، کارشناسان این اداره به این مدرسه سرکشی کنند و والدین دانش آموزان را نسبت به برخی خدمات اداره بهزیستی به دانش آموزان استثنایی و معلولین مطلع سازند.

وی به حضور در دبیرستان پسرانه شهدای ولدان نیز اشاره کرد و افزود: در حقیقت امروز دانش آموزان در هر ۳ مقطع تحصیلی از فعالیت حضوری مدارس و ارتباط مستقیم با معلمان و حضور در کلاس بسیار خوشحال هستند.

گفتنی است، فرماندار اصفهان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، علاوه بر حضور در مدرسه استثنائی حر و دبیرستان پسرانه شهدای ولدان، در دبستان دخترانه عصمت واقع در ناحیه ۵ آموزش و پرورش اصفهان نیز حضور یافت و زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را در این مدرسه به صدا درآورد.

 

مطالب مشابه

فرماندار اصفهان خاطرنشان کرد: باتوجه به محدودیت منابع آبی، ترویج اصلاح الگوی کشت و اصلاح روش های آبیاری، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان طی پیامی، ۲۹ فروردین ماه، روز بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی را به آحاد ارتشیان ایران اسلامی بالاخص نیروهای ارتشی مستقر در شهرستان اصفهان تبریک گفت.

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان عنوان کرد: مدیران نواحی ۶گانه آموزش و پرورش اهتمام ویژه ای به اقامه نماز جماعت در مدارس داشته اند که شایسته تقدیر است و این مهم بایستی بیش از پیش تقویت و به آن پرداخته شود.

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان طی پیامی، حلول ماه شوال و عید سعید فطر را به همه مسلمانان جهان بویژه مردم مؤمن و شهیدپرور شهرستان اصفهان تبریک گفت.

۲۱ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 14 =