فرماندار اصفهان تأکید کرد: ارتباط با مردم را باید بیش از پیش تقویت کنیم

فرماندار اصفهان عنوان کرد: لذت خدمت به مردم، افزایش آگاهی و شناخت نسبت به مشکلات مردم و امیدوار شدن آنها، ازجمله اثرات حضور مدیران و مسئولان شهرستان در شهرها و روستاهای شهرستان و دیدار چهره به چهره با مردم است.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اصفهان، در ادامه سلسله ملاقات های هفتگی فرماندار و مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان اصفهان با شهروندان مناطق مختلف شهرستان، محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان شب گذشته با حضور در مدرسه استقلال واقع در روستای جیلان آباد با جمع کثیری از اهالی روستاهای قهاب جنوبی به صورت حضوری و چهره به چهره ملاقات و از نزدیک پیگیر مسائل و مشکلات آنان شد.

در این ملاقات که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی مختلف و همچنین معاونین، بخشدار و مشاورین افتخاری فرماندار اصفهان در حوزه های مختلف برگزار گردید، بالغ بر ۲۰۰ نفر از ساکنین روستاهای قهاب جنوبی با مراجعه حضوری، درخواست های خود را در زمینه تفکیک اراضی، انشعابات آب و برق، واحدهای تولیدی، اشتغال، بیمه درمانی، تأمین اجتماعی، ورزش، آموزش و غیره، مطرح کردند که حتی الامکان در محل بررسی و پیگیری شد.

فرماندار اصفهان در جلسه جمع بندی که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان برگزار گردید، عنوان کرد: لذت خدمت به مردم، افزایش آگاهی و شناخت نسبت به مشکلات مردم و امیدوار شدن آنها، ازجمله اثرات حضور مدیران و مسئولان شهرستان در شهرها و روستاهای شهرستان و دیدار چهره به چهره با مردم است.

احمدی بر اهمیت گفتگو با مردم و آگاهی آنان از مشکلات موجود تأکید کرد و افزود: مردم بایستی مشکلات ناشی از تحریم ها و سوء مدیریت ها و همچنین اولویت های دولت را بدانند؛ چراکه یکی از چالش های ما عدم آگاهی دقیق مردم از فرآیند قانونی اقداماتی است که انجام می دهند.

وی با تأکید بر اینکه ارتباط با مردم را باید بیشتر تقویت کنیم، تصریح کرد: بخشدار، دهیاران و شوراهای اسلامی باید بستر لازم را برای افزایش ارتباط با مردم فراهم سازند و صرفا به جلسات ملاقات عمومی هفتگی فرماندار اکتفا نکنند.

فرماندار اصفهان افزود: دهیاران و شوراهای اسلامی رابطینی را در هر روستا مشخص کنند تا بتوانند بهتر از مسائل و مشکلات روستا مطلع شوند و مردم نیز با ظرفیت های خوب موجود بیشتر آشنا گردند.

احمدی به آلایندگی هوا در منطقه قهاب جنوبی اشاره کرد و گفت: کوره های گچ نه تنها حقوقی را دارند بلکه خود عامل اصلی آلایندگی هوا در این منطقه بوده که بایستی با استفاده از ظرفیت خوب موجود من جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تدابیر و جانمایی های انجام شده، تصمیمات مقتضی پیرامون رفع این مشکل اتخاذ گردد.

وی بر لزوم پیشگیری از بروز بیماری های صعب العلاج در روستاها تأکید کرد و افزود: خانه های بهداشت با همکاری دهیاران، شوراهای اسلامی و حتی آموزش و پرورش نسبت به اطلاع رسانی در خصوص پیشگیری از بروز و شیوع بیماری های صعب العلاج در روستاها اقدام نمایند.

فرماندار اصفهان با اشاره به اهمیت اقتصاد و مسکن روستایی، اظهار داشت: طرحی مربوط به مسکن روستایی قهاب جنوبی تهیه و ارائه گردد تا انشاء ا… بتوانیم با همکاری بین بخشی گام مؤثری در جهت حل مسئله مسکن روستایی در این منطقه برداریم.

وی افزود: مسکن مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد شهرستان نیز در اولویت قرار می گیرند.

احمدی با تأکید بر لزوم تغییر الگوی کشت، عنوان کرد: باتوجه به کاهش نزولات آسمانی، در هر دهستان، یک روستا به عنوان نمونه باید کشاورزی را با تغییر الگوی کشت (آبیاری قطره ای) با مصرف آب کمتر و بهره برداری بیشتر انجام دهند.

وی با اشاره به اهمیت اشتغال روستایی، تأکید کرد: بایستی به موضوع اشتغال روستایی و اشتغال بانوان روستایی توجه ویژه ای شود و پیرامون ظرفیت ها و تسهیلات موجود در این خصوص اطلاع رسانی گردد.

فرماندار اصفهان در ادامه افزود: دهیاران و شوراهای اسلامی نسبت به اسناد مالکیت روستا (اراضی کشاورزی، منازل مسکونی و تعویض اسناد به تک برگ) اطلاع رسانی و اقدام نمایند.

احمدی تأکید کرد: ایجاد پایگاه مقاومت بسیج خواهران و برادران در روستاها بسیار حائز اهمیت است و نقش بسزایی در تأمین امنیت، فعال کردن مساجد و همچنین فرهنگ سازی در عرصه های مختلف ایفا می کند.

وی افزود: صنایع مستقر در قهاب جنوبی دارای مسئولیت اجتماعی هستند که لازم است قواعدی برای مسئولیت اجتماعی صنایع در این منطقه تعریف و پیگیری های لازم در این راستا صورت پذیرد.

فرماندار اصفهان تصریح کرد: اهالی منطقه قهاب جنوبی خواستار استقرار کلانتری و پایگاه مقاومت بسیج در این منطقه هستند که نیروی انتظامی با همکاری سپاه باید موضوع را بررسی و اقدام نمایند.

 

مطالب مشابه

فرماندار اصفهان عنوان کرد: نظارت بر توزیع اقلام اساسی باید به گونه ای باشد که این اقلام واقعا به دست مصرف کننده برسد.

۷ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان صبح امروز (سه شنبه) با مدیران دستگاه های اجرایی دیدار و سال نو و بهار قرآن را به ایشان تبریک گفت.

۷ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان در پیامی، فرارسیدن پانزدهم رمضان سالروز میلاد سراسر نور و رحمت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) را به تمامی مسلمانان جهان بالاخص مردم مؤمن و شهیدپرور شهرستان اصفهان تبریک گفت.

۷ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان خاطرنشان کرد: مراکز تاریخی و گردشگری اصفهان برای بازدید مسافران نوروزی فعال شده اند که استقبال خوبی نیز این بناها شده و اتوبوس گردشگری نیز برای نقل و انتقال مسافران از محل اسکان به محل‌های مورد بازدید پیش‌بینی شده است.

۷ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 9 =