فرماندار اصفهان : دانشجو مظهر بصیرت ، غیرت و توسعه کشور است

فرماندار اصفهان در نشست هم اندیشی با روسای دانشگاههای شهرستان پیرامون وقایع اخیر و همچنین برنامه ریزی بزرگداشت روز ۱۳ آبان ، گفت : دانشجوبان، نماد روشن‌بینی، خود باوری و غیرت ملی ایرانیان بوده و آغازگر انقلاب اسلامی در یاری حضرت امام خمینی (ره) و نقش تعیین‌کننده در پویایی ، و استکبار ستیزی و طلایه‌دار عدالتخواهی و توسعه کشور بوده و هستند.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اصفهان ، محمد علی احمدی فرماندار اصفهان در نشست هم اندیشی با روسای دانشگاههای شهرستان پیرامون وقایع اخیر و همچنین برنامه ریزی بزرگداشت روز ۱۳ آبان ، گفت : دانشجوبان، نماد روشن‌بینی، خود باوری و غیرت ملی ایرانیان بوده و آغازگر انقلاب اسلامی در یاری حضرت امام خمینی (ره) و نقش تعیین‌کننده در پویایی ، و استکبار ستیزی و طلایه‌دار عدالتخواهی و توسعه کشور بوده و هستند.
وی ادامه داد: دانشجویان بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی کشور هستند؛ جمعیت متخصص و تحصیلکرده که آینده اداره این کشور بزرگ بر دوش آنان است.
احمدی با بیان اینکه امروز یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین رسالت دانشجویان در کنار علم آموزی ، نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است، افزود: دانشجویان ما در بزنگاه‌های حساس، با هوشیاری و آگاهی نسبت به ترفندهای دشمنان و با داشتن روحیه مقاومت و صبوری توانسته‌اند با فصل‌الخطاب قرار دادن اصل وحدت در جاهایی که نیاز بوده با نقد منصفانه به رشد همه جانبه جامعه کمک کنند.
فرماندار اصفهان با بیان اینکه دانشجویان با بصیرت و آگاهی در کنار مردم عزیز همواره مدافع ارزشهای انقلاب اسلامی و خون شهدای گرانقدر بوده اند ، به حوادث اخیر در دانشگاهها توسط عده ای قلیل همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید اشاره نمود و گفت : دشمن خود را به آب و آتش می‌زند تا حرکت علمی کشور را متوقف کند اما ایران اسلامی به سبب گفتمان‌‌سازی و درایت رهبر حکیم انقلاب ، با حرکت جهشی در تولید علم و فناوری به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی پیش خواهد رفت.
احمدی اظهار کرد: کارکرد اصلی دانشگاه علم و دانش و حل مسائل جامعه است و خواست اصلی دشمن از ایجاد وقفه در فعالیت دانشگاه، ضربه زدن به پیشرفت علمی کشور است.
وی به حرکت کشور بر ریل توسعه علم و فناوری در تمامی زمینه ها اشاره نمود و خاطر نشان ساخت :همین پیشرفت موجب استیصال دشمن و طراحی توطئه برای تبدیل دانشگاهها از مکانی برای علم‌افزایی و پرورش نیروهای متخصص و متعهد به مکانی برای آشوب و توقف تولید علم است.
احمدی بر دفاع و حمایت از تشکلهای انقلابی و مذهبی ، تقویت جهاد تبیین در سطح دانشگاه ها تاکید کرد و افزود: این اقدامات بگونه ای باشد تا ضمن پیشگیری از حوادث و اقناع سازی ، دانشجویان انقلابی و جهادی نیز تقویت شوند.
وی خطاب به روسای دانشگاههای شهرستان افزود: استفاده از ظرفیتهای قانونی ، نظارت بر ورود و خروج دانشجویان، زمینه سازی فضای گفتمان، حضور در جمع دانشجویان، حل مسائل دانشگاه در داخل دانشگاه، فعالسازی تیم های دانشجویی و مدیریت محتوایی پاسخگویی به شبهات از جمله موارد مهمی است که در دانشگاهها بایستی به آنها پرداخته شود.
فرماندار اصفهان با اشاره به فرا رسیدن ۱۳ آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی و برنامه ریزی برای حضور حداکثری دانشجویان در راهپیمایی این روز بزرگ ، گفت : در شرایط کنونی که دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه بین مردم هستند، توجه به چنین مراسمی که هم بعد ملی دارد و هم مذهبی می¬تواند به لطف خدا موجب شکست ترفندها دشمنان شود و دانشجویان با حضور خود در مراسم ۱۳ آبان ، پرچم ولایتمداری را باقوت در دستان خود گرفته و پاسخ دندان شکن یه دشمنان خواهند داد.

مطالب مشابه

فرماندار اصفهان عنوان کرد: نظارت بر توزیع اقلام اساسی باید به گونه ای باشد که این اقلام واقعا به دست مصرف کننده برسد.

۷ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان صبح امروز (سه شنبه) با مدیران دستگاه های اجرایی دیدار و سال نو و بهار قرآن را به ایشان تبریک گفت.

۷ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان در پیامی، فرارسیدن پانزدهم رمضان سالروز میلاد سراسر نور و رحمت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) را به تمامی مسلمانان جهان بالاخص مردم مؤمن و شهیدپرور شهرستان اصفهان تبریک گفت.

۷ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان خاطرنشان کرد: مراکز تاریخی و گردشگری اصفهان برای بازدید مسافران نوروزی فعال شده اند که استقبال خوبی نیز این بناها شده و اتوبوس گردشگری نیز برای نقل و انتقال مسافران از محل اسکان به محل‌های مورد بازدید پیش‌بینی شده است.

۷ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 4 =