فرماندار اصفهان تأکید کرد: ما در احقاق حقوق مردم شهرستان باید همت بالاتری داشته باشیم

فرماندار اصفهان عنوان کرد: دستگاه های اجرایی در خصوص بزرگداشت شهدا و کنگره شهدا همراهی و همکاری لازم را با دبیرخانه این کنگره داشته باشند.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اصفهان، محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان در جلسه شورای اداری شهرستان، ضمن گرامیداشت ۲۹ فروردین روز ارتش و نیروی زمینی و تقدیر از ستاد خدمات سفر شهرستان در ایام نوروز، با اشاره حضور پرشور جوانان در مراسم لیالی پرفیض قدر و راهپیمایی روز جهانی قدس، خاطرنشان کرد: حضور پرشور و گسترده جوانان از برکات انقلاب اسلامی و بیانگر تدین، انقلابی گری، تکلیف گرایی و ولایتمداری برای توجه به قبله اول مسلمین و عمل به وصیت حضرت امام خمینی (ره) در خصوص آزادی قدس شریف است.

فرماندار اصفهان از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس امسال تشکر کرد و افزود: طبق آمار به دست آمده، امسال حضور مردم در راهپیمایی  روز قدس به نوعی گسترده تر و پرشورتر از سال های گذشته بوده است و برای تقدیر از این حضور، باید برای خدمت بیشتر به آنها تلاش کنیم.

احمدی به نامگذاری امسال با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» اشاره کرد و گفت: ما به جهت رفتار فردی و مأموریت و رفتار سازمانی و اداری موظفیم در راستای تحقق این فرمان و شعار اقدام کرده و نقش خود را در این خصوص تعریف نماییم.

وی وضعیت شهرستان را در سال گذشته ارزیابی و تصریح کرد: پیگیری امور مردم و ارتباط با آنها و برگزاری جلسات شورای اداری شهرستان در مناطق مختلف شهری و روستایی و رسیدگی به امور و فعالیت ها و هم افزایی بین بخشی با هدف پیگیری امور مردم، ازجمله موفقیت های سال گذشته بوده که ماحصل آن مصوباتی است که بخشی از آنها اجرا شده و مابقی در حال اجراست.

فرماندار اصفهان بر لزوم پیگیری اجرای مصوبات جلسات گذشته شورای اداری شهرستان تأکید کرد و افزود: با بررسی های صورت گرفته، تمامی مصوبات قابلیت اجرا دارند و مدیران دستگاه های اجرایی نیز اولویت ها را براساس نقاط و موضوعات تعیین کنند.

احمدی با اشاره به موفقیت ها و ناکامی های سال گذشته در حوزه مسائل اقتصادی، اظهار داشت: اعتبارات و تسهیلات خوبی در حوزه اشتغال (خرد و خانگی) در نظر گرفته شد که در بخش هایی در جذب اعتبارات موفقیت هایی داشتیم و در بخش هایی ازجمله صنعت، جذب نداشتیم.

وی در زمینه جهش تولید در حوزه مسکن نیز افزود: از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواسته شده که برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان در ارتباط با مسکن روستایی و طرح های ویژه هر روستا تدبیر کنند.

فرماندار اصفهان پیرامون اقدامات و همچنین مشکلات ساختاری در حوزه فرهنگ، اظهار داشت: ساختاری برای شورای فرهنگ عمومی مستقل در شهرستان مرکز استان نداریم، از این رو جلساتی تحت عنوان هم افزایی دستگاه های فرهنگی برگزار شده که با همت و پیگیری شهرداری به عنوان دبیرخانه، می توانیم بخشی از موضوع را به نتیجه برسانیم و هم افزایی دستگاه های فرهنگی را دنبال کنیم.

احمدی افزود: یکی از چالش های اصلی شهرستان در سال گذشته در حوزه ورزش و جوانان بوده که علیرغم اقدامات خوبی که در مناطق شهری و روستایی انجام شده، اداره ورزش و جوانان نقش آفرینی چندانی نکرده است که باید مشکلات موجود در این حوزه مرتفع گردد.

فرماندار اصفهان با تأکید بر اینکه ما در احقاق حقوق مردم شهرستان باید همت بالاتری داشته باشیم، ادامه داد: دستگاه های اجرایی با استفاده از ظرفیت های موجود نسبت به پیگیری بودجه سال ۱۴۰۱ و جذب سهم شهرستانی و سهم استانی مربوط به شهرستان اقدام نمایند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای شهرستان در سال جاری، خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی در خصوص بزرگداشت شهدا و کنگره شهدا همراهی و همکاری لازم را با دبیرخانه این کنگره داشته باشند.

فرماندار اصفهان با تأکید بر اهمیت توجه به موضوع حجاب و عفاف، افزود: همه دستگاه ها بایستی اقدامات ویژه ای را در حوزه سلبی و ایجابی انجام و پیگیری هایی در این خصوص نمایند.

احمدی با بیان اینکه دستورالعمل های ابلاغی در حوزه حجاب و عفاف سه ویژگی دارد، افزود: اول اینکه گفتمانی برای ترویج عفاف و حجاب با بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ایجاد شود، دوم اینکه هماهنگی‌های اجرایی طراحی شود و سوم اینکه هریک از مسئولین مطابق وظایف قانونی خود ملزم به اقدامات موثر ایجابی و سلبی شوند.

وی در ادامه گفت: شورای امر به معروف و نهی از منکر و جلسات حجاب و عفاف در دستگاه های اجرایی تشکیل، پیگیری های لازم انجام و بازخورد و نتایج آن به ستاد امر به معروف و معاونت سیاسی فرمانداری منعکس گردد.

فرماندار اصفهان با تأکید بر اهمیت موضوع آموزش در این خصوص افزود: در این راستا مدیران دستگاه های اجرایی ملزم هستند جلسات آموزشی برای کارکنان و خانواده های آنان برگزار کنند.

احمدی عنوان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی جلسات خاص و توجیهی برای زیرمجموعه های خود برگزار کنند و در این راستا ستاد امر به معروف آمادگی توجیه و آموزش به افراد را دارد.

 

 

 

برچسب ها :
مطالب مشابه

فرماندار اصفهان عنوان کرد: یکی از ابعاد شعار سال این است که ما باید ساز و کارهایی را برای مشارکت مردم در ایفای مأموریت های دولت برای خدمت به مردم فراهم سازیم.

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان خاطرنشان کرد: باتوجه به محدودیت منابع آبی، ترویج اصلاح الگوی کشت و اصلاح روش های آبیاری، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان طی پیامی، ۲۹ فروردین ماه، روز بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی را به آحاد ارتشیان ایران اسلامی بالاخص نیروهای ارتشی مستقر در شهرستان اصفهان تبریک گفت.

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان عنوان کرد: مدیران نواحی ۶گانه آموزش و پرورش اهتمام ویژه ای به اقامه نماز جماعت در مدارس داشته اند که شایسته تقدیر است و این مهم بایستی بیش از پیش تقویت و به آن پرداخته شود.

۲۵ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − چهار =