پیام فرماندار اصفهان به مناسبت گرامیداشت ۲۸ اردیبهشت ماه روز جهانی موزه و میراث فرهنگی

فرماندار اصفهان با صدور پیامی، فرارسیدن ۲۸ اردیبهشت ماه روز جهانی موزه و میراث فرهنگی را به تمامی فعالان، دوستداران و حافظان این عرصه در شهرستان اصفهان تبریک گفت.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اصفهان، محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان با صدور پیامی، فرارسیدن ۲۸ اردیبهشت ماه روز جهانی موزه و میراث فرهنگی را به تمامی فعالان، دوستداران و حافظان این عرصه در شهرستان اصفهان تبریک گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

بسمه تعالی

۲۸ اردیبهشت‌ماه روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث فرهنگی بهانه ای است برای پاسداشت علم، اندیشه، هنر و تمدن پیشینیان این سرزمین و میراث گرانبهایی که از قلب تاریخ به جای مانده و بیانگر هویت، عظمت و شکوه کشور است.

موزه ها از قدرتی کم نظیر میان گذشته، حال و آینده برخوردار هستند و به‌عنوان مکانی برای نگهداری میراث ملموس و ناملموس جامعه بشری شناخته می شوند که آثار و اشیای به نمایش درآمده در آن، آیینه تمام‌نمایی از فرهنگ، هنر، آداب و رسوم، باورها و اعتقادات گذشتگان را به تصویر می کشد.

یکی از سرمایه های ملی، میراث فرهنگی است که حفظ و نگهداری از آن وظیفه همگانی است. این موضوع اهمیت آموزش همه افراد جامعه از کوچک تا بزرگ را برای حفظ آن از طریق رسانه های گروهی و بالا بردن فرهنگ نگهداری از آثار باستانی دوچندان می کند.

اینجانب فرا رسیدن روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی را به تمامی فعالان، دوستداران و حافظان این عرصه که همواره در راه پیشرفت‌ و اعتلای فرهنگی و حفظ و احیاء مواریث فرهنگی و سرمایه‌های تاریخی این کشور گام بر می دارند تبریک عرض نموده، عزت، عظمت، شکوه و سربلندی روزافزون ایران اسلامی را آرزومندم.

                                                                                                            محمدعلی احمدی

                                                                                                فرماندار اصفهان

 

برچسب ها :
مطالب مشابه

فرماندار اصفهان خاطرنشان کرد: باتوجه به محدودیت منابع آبی، ترویج اصلاح الگوی کشت و اصلاح روش های آبیاری، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان طی پیامی، ۲۹ فروردین ماه، روز بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی را به آحاد ارتشیان ایران اسلامی بالاخص نیروهای ارتشی مستقر در شهرستان اصفهان تبریک گفت.

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان عنوان کرد: مدیران نواحی ۶گانه آموزش و پرورش اهتمام ویژه ای به اقامه نماز جماعت در مدارس داشته اند که شایسته تقدیر است و این مهم بایستی بیش از پیش تقویت و به آن پرداخته شود.

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان طی پیامی، حلول ماه شوال و عید سعید فطر را به همه مسلمانان جهان بویژه مردم مؤمن و شهیدپرور شهرستان اصفهان تبریک گفت.

۲۱ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =