فرماندار اصفهان: جلسات کارگروه سلامت و امنیت غذایی به صورت منطقه ای در هر نقطه از شهرستان که لازم است برگزار شود

فرماندار اصفهان خاطرنشان کرد: مراکز بهداشت شماره ۱ و ۲ نسبت به تهیه دستورالعمل اجرایی هفته سلامت بانوان شامل رویدادهایی که باید برگزار گردد، تبلیغات و آموزش هایی که باید انجام شود و خدماتی که باید ارائه گردد، اقدام نمایند.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اصفهان، محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان که پیرامون ارائه گزارش دستگاه های ذی ربط در خصوص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، شاخص های تغذیه کودکان زیر ۵ سال، نوجوانان، جوانان، میان سالان و مادران باردار و بیان انتظارات از سازمان ها به مناسبت هفته ملی کودک، سالمند و سبا (سلامت بانوان ایران) برگزار شد، با تأکید بر لزوم پیگیری مصوبات این جلسه، عنوان کرد: مراجعه به سیره پیامبر اکرم (ص) و احکامی که در قرآن بیان شده است حاکی از اهمیت توجه به سلامت، پیشرفت و تعالی در عرصه های مختلف است.

فرماندار اصفهان بر ضرورت توجه به ظرفیت خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت، شهرداری ها و دهیاری ها، آموزش و پرورش و صدا و سیما در خصوص تغذیه کودکان، سالمندان و سلامت بانوان تأکید کرد و گفت: دستگاه های مختلف بالاخص آموزش و پرورش باید در این خصوص به دانش آموزان، معلمین و والدین اطلاع رسانی نماید و تعاملی فی ما بین مراکز بهداشت و آموزش و پرورش در این خصوص برگزار گردد.

احمدی افزود: مراکز بهداشت فرمت های مناسب اطلاع رسانی پیرامون تغذیه کودکان، سالمندان و سلامت بانوان را تهیه و جهت اجرا در اختیار شهرداری ها و دهیاری ها قرار دهند و شهرداری ها و دهیاری ها نیز این مهم را با جدیت پیگیری نمایند.

وی تصریح کرد: مراکز بهداشت محتوای موضوع را برای برنامه های گفتگو محور، اخبار، آگهی های کوتاه تبلیغاتی و زیرنویس آماده و در اختیار صدا و سیما قرار دهند.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه ما نیازمند ایجاد سمن هایی پیرامون موضوع سالمندان هستیم، اظهار داشت: ترویج، تبلیغ، اطلاع رسانی و تسهیل ایجاد سمن هایی در حوزه سالمندان، از اهمیت بسیاری برخوردار است و سمن ها خود بایستی موضوع سالمندان را با قوت پیگیری کنند.

احمدی با بیان اینکه از ادارات و سازمان ها انتظار می رود همکاری لازم را در این رابطه داشته باشند، افزود: جهاد از طریق بسترهای مختلف اطلاع رسانی و خانه های ترویج جلسات متعدد ترویجی و آموزشی برگزار و در سرفصل های آموزشی به موضوع تغذیه کودکان، سالمندان و سلامت بانوان تأکید نماید.

وی تأکید کرد: با همکاری دستگاه های مختلف و با محوریت اداره بهزیستی، آموزش سالمندان انجام گردد و جلسات شورای سالمندان شهرستان نیز با جدیت برگزار و مصوبات آن با دقت پیگیری شود.

فرماندار اصفهان با تأکید بر اینکه از اطلاع رسانی نباید غفلت شود، افزود: توجه به استفاده از ظرفیت فضای مجازی بسیار حائز اهمیت است و تولیدات تبلیغی پیرامون سالمندان با محتوای ساده را بایستی تهیه و در اختیار صدا و سیما و مراکز فعال در زمینه فضای مجازی قرار دهیم.

احمدی خاطرنشان کرد: مراکز بهداشت شماره ۱ و ۲ نسبت به تهیه دستورالعمل اجرایی هفته سلامت بانوان شامل رویدادهایی که باید برگزار گردد، تبلیغات و آموزش هایی که باید انجام شود و خدماتی که باید ارائه گردد، اقدام نمایند.

وی افزود: جلسات کارگروه سلامت و امنیت غذایی به صورت منطقه ای در هر نقطه از شهرستان که لازم است برگزار گردد.

 

مطالب مشابه

فرماندار اصفهان در پیامی، فرارسیدن ولادت باسعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را به مردم شهیدپرور و ولایتمدار شهرستان اصفهان تبریک گفت.

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و فرماندار اصفهان، از زحمات حسین رحمتی رئیس اسبق اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تقدیر و زهرا احمدی بنی به عنوان سرپرست این اداره معرفی شد.

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان عنوان کرد: پیگیری های خوب، تحلیل واقعیت های موجود در تعزیرات و بهره گیری از ظرفیت های متعدد، باعث ایجاد فضای همدلی بین مسئولین برای رفع مسائل مربوط به تعزیرات گردیده است.

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان در پیامی، ۲۷ اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی را تبریک گفت.

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =