فرماندار اصفهان : باید از ظرفیت جوانان در راستای تقویت زیرساخت های فرهنگی و رفع معضلات اجتماعی بهارستان استفاده شود

فرماندار اصفهان در نشستی با شهردار بهارستان، با اشاره به ظرفیت های خوب موجود در این شهر، اظهار داشت: سکونت قومیت های مختلف در بهارستان ظرفیت خوبی است و می توان فرهنگ های مختلف را برای اهداف مشترک به هم رسانی کرد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اصفهان، محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان در نشستی با شهردار بهارستان، با اشاره به ظرفیت های خوب موجود در این شهر، اظهار داشت: سکونت قومیت های مختلف در بهارستان ظرفیت خوبی است و می توان فرهنگ های مختلف را برای اهداف مشترک به هم رسانی کرد.
فرماندار اصفهان افزود: بهترین و زیباترین آداب و رسوم قومیت های ساکن در بهارستان باید شناسایی و معرفی گردد.
احمدی تصریح کرد: متأسفانه پیوست های لازم (فرهنگی، آموزشی و خدماتی) برای طرح های توسعه ای پیش بینی نشده است و این امر مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه هویت یک شهر به ساختار سیاسی و تشکیلات اداری آن شهر نیست، عنوان کرد: هویت شهر به آداب و رسوم، فرهنگ و علاقمندی هایی است که الزاما به ساختار سیاسی و یا تشکیلات اداری نیست.
فرماندار اصفهان افزود: باید گفتمان واحدی بین شهروندان بهارستان ایجاد شود که دنبال ساختار سیاسی و اداری مستقلی باشند.
احمدی تأکید کرد: کارگروهی خاص با محوریت دستگاه های ذی مدخل تشکیل و مشکلات و معضلات منطقه مرغ مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.
وی با تأکید بر لزوم پیگیری مشکلات مربوط به حوزه حمل و نقل در بهارستان، افزود: موضوع متروی بهارستان، ازجمله اولویت های مهم استان و شهرستان است و پیگیری های لازم در این خصوص انجام خواهد شد.
فرماندار اصفهان با بیان اینکه مردم خود مدافع امنیت هستند، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت خوب مردمی در حوزه امنیت بهارستان استفاده شود.
احمدی گفت: آموزش و پرورش، ازجمله مشکلات بهارستان است که باید گام های مؤثری در این خصوص برداشته شود.
وی بر لزوم تقویت زیرساخت های فرهنگی در بهارستان تأکید کرد و افزود: باید از ظرفیت خوب مردم بالاخص جوانان و نخبگان در راستای تقویت زیرساخت های فرهنگی و رفع معضلات اجتماعی در بهارستان استفاده شود.
فرماندار اصفهان تأکید کرد: پیگیری های لازم پیرامون برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی در بهارستان با محوریت علمای این شهر و با همکاری شرکت عمران، شهرداری، فرمانداری و دستگاه های فرهنگی که باید مشغول کار شوند، انجام گردد.
وی در ادامه عنوان کرد: نظارت کامل بر پایگاه های سلامت و اورژانس، از اهمیت بسیاری برخوردار است و در این راستا باید اقدامات لازم صورت پذیرد.
احمدی با اشاره به اهمیت توجه به موضوع اشتغال اذعان داشت: توجه به مشاغل خانگی و تعاونی ها، بسیار حائز اهمیت است و در این راستا باید با بهره گیری از ظرفیت های خوب موجود در شهر بهارستان، آموزش و اطلاع رسانی و همچنین ارائه تسهیلات لازم به متقاضیان زمینه را برای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری در این شهر فراهم ساخت.
فرماندار اصفهان پیرامون ساماندهی کارتن خواب ها و کودکان کار نیز افزود: قانون مشخصی برای ساماندهی افراد کارتن خواب و کودکان کار وجود دارد که با اجرای این قانون و پیگیری دستگاه های ذی مدخل،، بخشی از مشکلات این حوزه کاهش می یابد.

مطالب مشابه

در این نشست، مشکلات اراضی کارگاهی اوقافی روستای دشتی مرتفع گردید.

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان در پیامی، فرارسیدن یازدهم اردیبهشت ماه روز کارگر را به تمامی کارگران زحمتکش و سختکوش شهرستان اصفهان تبریک گفت.

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان عنوان کرد: لازم است در کنار بیان مشکلات، ظرفیت‌های منحصربه‌فرد اصفهان نیز تبیین شود.

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان عنوان کرد: شوراها با دارا بودن ماهیتی مردمی و نشات گرفته از آرای مردم ، می توانند نقش بسزایی در  تداوم و پیشرفت حرکت رو به رشد این نظام الهی و مردمی داشته باشند.

۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 6 =