فرماندار اصفهان تأکید کرد: امنیت، ایمنی و بهداشت را باید سرلوحه برنامه های مراسم روز اربعین و ایام پایانی ماه صفر قرار دهیم

فرماندار اصفهان تصریح کرد: باتوجه به هجمه شدید دشمن علیه نهاد مقدس خانواده، آموزش و پرورش، بسیج دانش آموزی و دانشگاه ها می توانند نقش مؤثری در این مهم ایفا نمایند.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اصفهان، محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان در جلسه هماهنگی برنامه های مراسم اربعین ۲۸ و ۳۰ صفر، با اشاره به فرموده حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «بیرق های خونین عاشورا را به نشانه روز انتقام مظلوم از ظالم برافراشته نگه دارید»، خاطرنشان کرد: حضرت ابا عبد الله الحسین و اهل بیت علیهم السلام در دوره های مختلف تاریخ یاریگر این ملت بوده اند و قطعا مردم وفاداری خود به ایشان را نشان خواهند داد.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه اگر ما برای برگزاری مراسم روز اربعین تسهیلگر باشیم و برنامه ریزی کنیم، مردم نیز همچون گذشته در صحنه حاضر شده و همکاری و همراهی خواهند کرد، تأکید کرد: ما باید بسترها و ظرفیت های لازم برای حضور مردم در صحنه را فراهم سازیم که این مهم مستلزم نقش آفرینی و اطلاع رسانی صحیح دستگاه های اجرایی است.

احمدی با اشاره به اهمیت برپایی موکب های خدمت در ایام پایانی ماه صفر، عنوان کرد: علاوه بر افزایش زمان فعالیت موکب ها و نصب تصویر شهدا در آنها، پراکندگی موکب ها در سراسر شهر باید فراگیر بوده و دستگاه های مختلف من جمله اصناف، اتاق بازرگانی و شهرداری نیز در این مهم همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: حرکت هیئات مذهبی در روز اربعین بسیار حائز اهمیت است و در این خصوص باید اطلاع رسانی لازم صورت پذیرد.

فرماندار اصفهان بر لزوم نقش آفرینی رسانه ها بالاخص صدا و سیما در اطلاع رسانی قبل، حین و بعد از برگزاری مراسم اربعین و ایام پایانی ماه صفر تأکید کرد و گفت: برنامه ریزی و هماهنگی در این خصوص از اهمیت ویژه ای برخوردار است و صدا و سیما لازم است در این راستا نقش آفرینی نماید.

احمدی افزود: جبهه فرهنگی محور هماهنگی برنامه های اربعین بوده و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز همکاری لازم را در این خصوص داشته باشد و سپاه نیز محور هماهنگی برنامه های ۲۸ سفر و آستان قدس رضوی محور هماهنگی برنامه های ۳۰ صفر بوده و دیگر دستگاه های اجرایی بایستی همکاری لازم را با آنها داشته باشند.

وی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به آماده سازی گلستان شهدا با نگاه مدیریت مردمی و انقلابی، توجه به گروه های مردمی و هیئات و با نگاه تسهیلگری برای برنامه های روز اربعین و ۳۰ صفر اقدام نماید.

فرماندار اصفهان تأکید کرد: امنیت، ایمنی و بهداشت در برگزاری مراسم اربعین و ایام پایانی صفر را باید در اولویت برنامه ها قرار دهیم و دستگاه های ذی ربط نسبت به راهنمایی، کمک و نظارت در این خصوص اقدام نمایند.

احمدی افزود: نشست هایی پیرامون برگزاری مراسم اربعین و ایام پایانی صفر با تشکل های بانوان برگزار گردد.

وی با تأکید بر لزوم تبلیغ برای حضور خانوادگی در این مراسمات، تصریح کرد: باتوجه به هجمه شدید دشمن علیه نهاد مقدس خانواده، آموزش و پرورش، بسیج دانش آموزی و دانشگاه ها می توانند نقش مؤثری در این مهم ایفا نمایند.

 

 

مطالب مشابه

فرماندار اصفهان در پیامی، فرارسیدن ولادت باسعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را به مردم شهیدپرور و ولایتمدار شهرستان اصفهان تبریک گفت.

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و فرماندار اصفهان، از زحمات حسین رحمتی رئیس اسبق اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تقدیر و زهرا احمدی بنی به عنوان سرپرست این اداره معرفی شد.

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان عنوان کرد: پیگیری های خوب، تحلیل واقعیت های موجود در تعزیرات و بهره گیری از ظرفیت های متعدد، باعث ایجاد فضای همدلی بین مسئولین برای رفع مسائل مربوط به تعزیرات گردیده است.

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان در پیامی، ۲۷ اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی را تبریک گفت.

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 20 =