فرماندار اصفهان تأکید کرد: امنیت، ایمنی و بهداشت را باید سرلوحه برنامه های مراسم روز اربعین و ایام پایانی ماه صفر قرار دهیم

فرماندار اصفهان تصریح کرد: باتوجه به هجمه شدید دشمن علیه نهاد مقدس خانواده، آموزش و پرورش، بسیج دانش آموزی و دانشگاه ها می توانند نقش مؤثری در این مهم ایفا نمایند.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اصفهان، محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان در جلسه هماهنگی برنامه های مراسم اربعین ۲۸ و ۳۰ صفر، با اشاره به فرموده حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «بیرق های خونین عاشورا را به نشانه روز انتقام مظلوم از ظالم برافراشته نگه دارید»، خاطرنشان کرد: حضرت ابا عبد الله الحسین و اهل بیت علیهم السلام در دوره های مختلف تاریخ یاریگر این ملت بوده اند و قطعا مردم وفاداری خود به ایشان را نشان خواهند داد.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه اگر ما برای برگزاری مراسم روز اربعین تسهیلگر باشیم و برنامه ریزی کنیم، مردم نیز همچون گذشته در صحنه حاضر شده و همکاری و همراهی خواهند کرد، تأکید کرد: ما باید بسترها و ظرفیت های لازم برای حضور مردم در صحنه را فراهم سازیم که این مهم مستلزم نقش آفرینی و اطلاع رسانی صحیح دستگاه های اجرایی است.

احمدی با اشاره به اهمیت برپایی موکب های خدمت در ایام پایانی ماه صفر، عنوان کرد: علاوه بر افزایش زمان فعالیت موکب ها و نصب تصویر شهدا در آنها، پراکندگی موکب ها در سراسر شهر باید فراگیر بوده و دستگاه های مختلف من جمله اصناف، اتاق بازرگانی و شهرداری نیز در این مهم همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: حرکت هیئات مذهبی در روز اربعین بسیار حائز اهمیت است و در این خصوص باید اطلاع رسانی لازم صورت پذیرد.

فرماندار اصفهان بر لزوم نقش آفرینی رسانه ها بالاخص صدا و سیما در اطلاع رسانی قبل، حین و بعد از برگزاری مراسم اربعین و ایام پایانی ماه صفر تأکید کرد و گفت: برنامه ریزی و هماهنگی در این خصوص از اهمیت ویژه ای برخوردار است و صدا و سیما لازم است در این راستا نقش آفرینی نماید.

احمدی افزود: جبهه فرهنگی محور هماهنگی برنامه های اربعین بوده و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز همکاری لازم را در این خصوص داشته باشد و سپاه نیز محور هماهنگی برنامه های ۲۸ سفر و آستان قدس رضوی محور هماهنگی برنامه های ۳۰ صفر بوده و دیگر دستگاه های اجرایی بایستی همکاری لازم را با آنها داشته باشند.

وی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به آماده سازی گلستان شهدا با نگاه مدیریت مردمی و انقلابی، توجه به گروه های مردمی و هیئات و با نگاه تسهیلگری برای برنامه های روز اربعین و ۳۰ صفر اقدام نماید.

فرماندار اصفهان تأکید کرد: امنیت، ایمنی و بهداشت در برگزاری مراسم اربعین و ایام پایانی صفر را باید در اولویت برنامه ها قرار دهیم و دستگاه های ذی ربط نسبت به راهنمایی، کمک و نظارت در این خصوص اقدام نمایند.

احمدی افزود: نشست هایی پیرامون برگزاری مراسم اربعین و ایام پایانی صفر با تشکل های بانوان برگزار گردد.

وی با تأکید بر لزوم تبلیغ برای حضور خانوادگی در این مراسمات، تصریح کرد: باتوجه به هجمه شدید دشمن علیه نهاد مقدس خانواده، آموزش و پرورش، بسیج دانش آموزی و دانشگاه ها می توانند نقش مؤثری در این مهم ایفا نمایند.

 

 

مطالب مشابه

فرماندار اصفهان عنوان کرد: تدابیر لازم جهت هماهنگی دستگاه های ذی ربط برای تأمین زیرساخت های فیزیکی و محتوایی برای انجام هوشمندسازی میادین میوه و تره بار اتخاذ گردد.

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان طی پیامی، فرارسیدن دهه مبارک کرامت را به مردم شهیدپرور و ولایتمدار شهرستان اصفهان تبریک گفت.

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری و به ریاست فرماندار اصفهان به منظور بررسی آب گرفتگی معابر و جاده ها در بارش های اخیر، برگزار شد.

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان عنوان کرد: ما بایستی با گفتمانی مشترک و واحد به مباحث اساسی و بنیادین کشاورزی که در آن می تواند تحول ایجاد شود بپردازیم.

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + سیزده =