فرماندار اصفهان بر لزوم ترغیب و تشویق نخبگان روستایی تأکید کرد

فرماندار اصفهان خاطرنشان کرد: باتوجه به محدودیت منابع آبی، ترویج اصلاح الگوی کشت و اصلاح روش های آبیاری، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اصفهان، محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان در نشستی با دهیاران و اعضای شرکت تعاونی دهیاری های بخش مرکزی، با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، اظهار داشت: نقش دهیاران در مشارکت مردم برای جهش تولید و رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی بایستی مشخص و تبیین گردد.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه دهیاران باید زمینه ساز مشارکت مردم در عرصه های مختلف برای رفع مشکلات شوند، تأکید کرد: ما باید فرهنگ مشارکت برای رفع مشکلات را تقویت نماییم.

وی با تأکید بر اینکه ساختار شرکت تعاونی دهیاری های بخش مرکزی نباید تضعیف شود، چراکه اعضای هیأت مدیره آن منتخب دهیاران هستند، افزود: دهیاران و اعضای هیأت مدیره شرکت تعاونی دهیاری ها باید هماهنگ و همدلانه پیش بروند.

فرماندار اصفهان تصریح کرد: عملکرد شرکت تعاونی دهیاری ها باید کاملا شفاف باشد و ارائه برنامه توسط شرکت تعاونی ضروری است.

احمدی اظهار داشت: ارتباط قوی تر با مردم، شنیدن حرف مردم، ارائه برنامه دقیق و درست، تعامل با سایر دستگاه ها و پیگیری مطالبات منطقی مردم از طریق آنها، مقتصد و صرفه جو بودن و چشم و همچشمی نکردن، ازجمله مواردی است که دهیاران باید مورد توجه ویژه قرار دهند.

وی با بیان اینکه دهیاران صرفا نباید دغدغه مسائل عمرانی و زباله در روستا را داشته باشند، افزود: افزایش سرانه ورزشی، رشد علم و فناوری، ایجاد اشتغال، ازدواج، کاهش اعتیاد و طلاق، فرزندآوری و ارتقاء سلامت، بهداشت و درمان، از دیگر مواردی است که دهیاران باید مورد توجه قرار دهند.

فرماندار اصفهان بر لزوم ترغیب و تشویق نخبگان روستایی تأکید کرد و گفت: نخبگان روستایی در زمینه های مختلف بایستی شناسایی و تدابیر لازم پیرامون تقدیر از آنها اتخاذ گردد.

احمدی تصریح کرد: دهیاران مدیران بحران روستاها هستند و در این خصوص مسئولیت دارند و باید امکانات مورد نیاز را تدارک و تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.

وی بر لزوم بزرگداشت هفته معلم در روستاها نیز تأکید کرد و افزود: فضاسازی لازم پیرامون بزرگداشت هفته معلم در روستاها، تشویق والدین دانش آموزان برای حضور در مدارس در هفته معلم و حضور در مدارس محل تحصیل خود و تقدیر از معلمین، ازجمله مواردی است که دهیاران در هفته معلم در روستاها باید به آنها اهتمام ویژه داشته باشند.

فرماندار اصفهان خاطرنشان کرد: دهیاران بایستی دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران را در برنامه های کاری خود قرار دهند.

احمدی افزود: باتوجه به محدودیت منابع آبی، ترویج اصلاح الگوی کشت و اصلاح روش های آبیاری، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 

مطالب مشابه

فرماندار اصفهان  در پیامی، فرا رسیدن سالروز شهادت استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری و آغاز هفته بزرگداشـت مقام معلم را به تمامی معلمان زحمتکش و دلسوز شهرستان اصفهان تبریک گفت.

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

در این نشست، مشکلات اراضی کارگاهی اوقافی روستای دشتی مرتفع گردید.

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان در پیامی، فرارسیدن یازدهم اردیبهشت ماه روز کارگر را به تمامی کارگران زحمتکش و سختکوش شهرستان اصفهان تبریک گفت.

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان عنوان کرد: لازم است در کنار بیان مشکلات، ظرفیت‌های منحصربه‌فرد اصفهان نیز تبیین شود.

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + دو =