با حضور فرماندار اصفهان، مشکلات مدرسه شهید حلبیان مورد بحث و بررسی قرار گرفت

فرماندار اصفهان عنوان کرد: دستورالعمل و ضابطه ای تعیین شود و ممنوعیت ها و الزامات لازم در حفظ و نگهداری مدرسه به عنوان یک اثر تاریخی، به مدیر، معلم و دانش آموز اطلاع رسانی و به درستی برای آنها تبیین شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اصفهان، محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان در سومین جلسه کارگروه بررسی مسائل مربوط به حفظ، احیا و تسهیل در امور سرمایه گذاری اماکن تاریخی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان که پیرامون بررسی مشکلات مدرسه شهید حلبیان برگزار شد، تأکید کرد: آموزش و پرورش بایستی پیگیر مدارسی باشد که قدمت چندین ساله دارند و جزء آثار تاریخی و میراث فرهنگی محسوب می شوند.
فرماندار اصفهان افزود: طرح مشخص و هماهنگی فی ما بین آموزش و پرورش و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تهیه و تصمیمات لازم پیرامون نوسازی و مقاوم سازی بخش هایی از مدرسه شهید حلبیان اتخاذ گردد.
احمدی عنوان کرد: چگونگی استفاده از بخش هایی از این مدرسه که مقاوم سازی می شود به عنوان موزه و یا اینکه به بخش خصوصی واگذار گردد باید با هدف معینی انجام شود.
وی افزود: کارگروهی تشکیل و براساس شاخص های تعیین شده، مدارسی که قدمت زیادی دارند و جزء میراث فرهنگی هستند احصاء شوند.
فرماندار اصفهان با بیان اینکه دانش آموزان خود می توانند نقش آفرین و مطالبه گر باشند، تصریح کرد: دستورالعمل و ضابطه ای تعیین شود و ممنوعیت ها و الزامات لازم در حفظ و نگهداری مدرسه به عنوان یک اثر تاریخی، به مدیر، معلم و دانش آموز اطلاع رسانی و به درستی برای آنها تبیین شود.
فرماندار اصفهان افزود: نمایده اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جلسات کارگروه مدارس ماندگار به منظور نگهداری این مدارس حضور داشته باشد.

مطالب مشابه

فرماندار اصفهان تصریح کرد: ساختار مردمی برای ارتباط قوی تر و فعال تر با مردم در شهرستان شکل گرفته که درصدد رونق و تقویت آن هستیم.

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان به اتفاق شهرداران مناطق ۷، ۱۰ و ۱۴ اصفهان، از این مناطق بازدید کرد.

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان  در پیامی، فرا رسیدن سالروز شهادت استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری و آغاز هفته بزرگداشـت مقام معلم را به تمامی معلمان زحمتکش و دلسوز شهرستان اصفهان تبریک گفت.

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

در این نشست، مشکلات اراضی کارگاهی اوقافی روستای دشتی مرتفع گردید.

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =