فرماندار اصفهان بر اهمیت نقش خانواده در کتاب خوانی تأکید کرد

فرماندار اصفهان بر ضرورت استفاده از ظرفیت های مردمی برای پیشرفت در عرصه های مختلف تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اصفهان، محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان در نشستی با کتابداران شهرستان که به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتاب خوانی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید، با اشاره به اهمیت موضوع کتاب و کتاب خوانی، اظهار داشت: بنا به تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ما می توانیم سلامت فکری آحاد جامعه را با ترویج کتاب خوانی و توجه به موضوع کتاب و کتاب خوانی تضمین نماییم.

فرماندار اصفهان افزود: کتاب اصلی ما قرآن و کتاب هایی که سیره ائمه اطهار (ع) را در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تبیین می نمایند، می توانند راهگشا و راهنمای متفکران و نویسندگان باشند و مقوله مختلف مرتبط با اجتماع را از طریق کتاب نشر دهند.

احمدی تولید مخاطب را یکی از وظایف اصلی کتابداران، ناشران و نویسندگان دانست و عنوان کرد: تولید آثار فرهنگی و تولید مخاطب مستلزم راهکارها، روش ها و قواعدی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرند و نقطه نظرات کتابداران و اقدامات مسئولان در این راستا بسیار کارگشا خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه کتابداران باید معرف کتاب های خوب باشند، افزود: کتابداران با شناخت دقیق از کتاب های جذاب و نویسندگان آنها باید مروج، مبلغ و معرف کتاب های خوب باشند که ازجمله آنها کتاب های حوزه دفاع مقدس است.

فرماندار اصفهان تأکید کرد: تولید کتاب در حوزه دفاع مقدس از اهمیت والایی برخوردار است که تبیین و مطالعه در زمینه دفاع مقدس می تواند برای نسل جدید مؤثر باشد و فرهنگ ایثار و شهادت را به این نسل منتقل نماید.

احمدی با اشاره به اهمیت نقش خانواده در کتاب خوانی، اذعان داشت: والدین از همان بدو کودکی با خواندن کتاب برای کودکان تأثیر بسزایی در فرزندان خود در توجه به مقوله کتاب و کتاب خوانی خواهند داشت.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت های مردمی برای پیشرفت در عرصه های مختلف تأکید کرد و گفت: باید اقدامات مقتضی پیرامون معرفی کتاب های عمومی و تخصصی به طرق مختلف به مخاطبین صورت پذیرد و انشاء ا… با همکاری دیگر دستگاه ها و ظرفیت خوب مردم، برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدتی برای بهبود شرایط حاضر انجام گردد.

 

مطالب مشابه

فرماندار اصفهان در پیامی، فرارسیدن سالروز شهادت جانسوز حضرت امام جعفر صادق (ع) را به تمامی شیعیان جهان بالاخص مردم ولایتمدار و شهیدپرور شهرستان اصفهان تسلیت گفت.

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

ملاقات عمومی فرماندار اصفهان دوشنبه این هفته ۱۷ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶ لغایت ۱۸ در منطقه ۱۴ اصفهان برگزار می گردد.

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان تصریح کرد: ساختار مردمی برای ارتباط قوی تر و فعال تر با مردم در شهرستان شکل گرفته که درصدد رونق و تقویت آن هستیم.

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان به اتفاق شهرداران مناطق ۷، ۱۰ و ۱۴ اصفهان، از این مناطق بازدید کرد.

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + دو =