فرماندار اصفهان تأکید کرد: بایستی سیاست ها و بسته های تشویقی در خصوص رشد جمعیت را تهیه و اطلاع رسانی نماییم

فرماندار اصفهان عنوان کرد: دستگاه های متولی مواردی از قانون مربوط به نرخ رشد جمعیت را که اجرا نمی شوند، جمع بندی و جهت پیگیری ارائه نمایند.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اصفهان، محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان، با تأکید بر لزوم پیشگیری از افزایش تعداد افراد فاقد شناسنامه، اظهار داشت: با هدفگذاری صحیح، عوامل افزایش تعداد افراد فاقد شناسنامه بایستی مشخص و اقدامات لازم در راستای پیشگیری از افزایش تعداد این افراد صورت پذیرد.

فرماندار اصفهان افزود: تصمیمات مقتضی در خصوص افراد شناسایی شده فاقد شناسنامه اتخاذ و کارگروه مربوطه با محوریت دستگاه های ذی ربط تشکیل گردد.

احمدی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری حضرت آیت ا… العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) پیرامون «پیری جمعیت و نجات از آینده هولناک ناشی از پیری جمعیت» تصریح کرد: گفتمان های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در تمامی موضوعات همواره امیدآفرین است اما در زمینه جمعیت، «نجات از آینده هولناک ناشی از پیری جمعیت» را چندین مرتبه بیان فرموده اند.

وی با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت کشور ما ۱٫۴ درصد است، عنوان کرد: ۳۰ درصد جمعیت ایران در سال ۱۴۳۰، ۷۵ ساله می شوند و نظام پزشکی ما در این سال بایستی افزایش چشمگیری داشته باشد در غیر این صورت با بحران جدی در همه عرصه ها مواجه خواهیم بود.

فرماندار اصفهان افزود: مراکز بهداشت و اداره ثبت احوال آمار و اطلاعات مربوط به رشد جمعیت شهرستان را درست و دقیق حتی الامکان به تفکیک مناطق مختلف شهری و روستایی احصاء کنند و پیش بینی های لازم را در این خصوص انجام دهند.

احمدی تأکید کرد: بایستی سیاست ها و بسته های تشویقی در خصوص رشد جمعیت را تهیه و اطلاع رسانی کرده و همچنین مسائل فرهنگی و اقتصادی موجود در این خصوص را اصلاح نماییم.

وی افزود: دستگاه های متولی مواردی از قانون مربوط به نرخ رشد جمعیت را که اجرا نمی شوند، جمع بندی و جهت پیگیری ارائه نمایند.

 

مطالب مشابه

فرماندار اصفهان به اتفاق مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان با حضور در مدرسه محمد مجلسی واقع در منطقه ۱۴ اصفهان با ساکنین این منطقه دیدار و حتی الامکان مسائل و مشکلات آنها را در محل پیگیری و مرتفع کردند.

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان با خانواده معظم شهید والامقام شکرالله ذوالفقاری، دیدار و گفتگو کرد.

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

به مناسبت گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم، فرماندار اصفهان به اتفاق شهردار بهارستان در دبیرستان دخترانه پروین اعتصامی شهر بهارستان حضور یافت.

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =