پیام فرماندار اصفهان به مناسبت گرامیداشت ۲۸ اردیبهشت ماه روز جهانی موزه و میراث فرهنگی

فرماندار اصفهان با صدور پیامی، فرارسیدن ۲۸ اردیبهشت ماه روز جهانی موزه و میراث فرهنگی را به تمامی فعالان، دوستداران و حافظان این عرصه در شهرستان اصفهان تبریک گفت.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اصفهان، محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان با صدور پیامی، فرارسیدن ۲۸ اردیبهشت ماه روز جهانی موزه و میراث فرهنگی را به تمامی فعالان، دوستداران و حافظان این عرصه در شهرستان اصفهان تبریک گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

بسمه تعالی

۲۸ اردیبهشت‌ماه روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث فرهنگی بهانه ای است برای پاسداشت علم، اندیشه، هنر و تمدن پیشینیان این سرزمین و میراث گرانبهایی که از قلب تاریخ به جای مانده و بیانگر هویت، عظمت و شکوه کشور است.

موزه ها از قدرتی کم نظیر میان گذشته، حال و آینده برخوردار هستند و به‌عنوان مکانی برای نگهداری میراث ملموس و ناملموس جامعه بشری شناخته می شوند که آثار و اشیای به نمایش درآمده در آن، آیینه تمام‌نمایی از فرهنگ، هنر، آداب و رسوم، باورها و اعتقادات گذشتگان را به تصویر می کشد.

یکی از سرمایه های ملی، میراث فرهنگی است که حفظ و نگهداری از آن وظیفه همگانی است. این موضوع اهمیت آموزش همه افراد جامعه از کوچک تا بزرگ را برای حفظ آن از طریق رسانه های گروهی و بالا بردن فرهنگ نگهداری از آثار باستانی دوچندان می کند.

اینجانب فرا رسیدن روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی را به تمامی فعالان، دوستداران و حافظان این عرصه که همواره در راه پیشرفت‌ و اعتلای فرهنگی و حفظ و احیاء مواریث فرهنگی و سرمایه‌های تاریخی این کشور گام بر می دارند تبریک عرض نموده، عزت، عظمت، شکوه و سربلندی روزافزون ایران اسلامی را آرزومندم.

                                                                                                            محمدعلی احمدی

                                                                                                فرماندار اصفهان

 

برچسب ها :
مطالب مشابه

ملاقات عمومی فرماندار اصفهان دوشنبه این هفته ۱۷ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶ لغایت ۱۸ در منطقه ۱۴ اصفهان برگزار می گردد.

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان تصریح کرد: ساختار مردمی برای ارتباط قوی تر و فعال تر با مردم در شهرستان شکل گرفته که درصدد رونق و تقویت آن هستیم.

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان به اتفاق شهرداران مناطق ۷، ۱۰ و ۱۴ اصفهان، از این مناطق بازدید کرد.

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان  در پیامی، فرا رسیدن سالروز شهادت استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری و آغاز هفته بزرگداشـت مقام معلم را به تمامی معلمان زحمتکش و دلسوز شهرستان اصفهان تبریک گفت.

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =