فرماندار اصفهان از افزایش ۱۰ درصدی اعتبارات شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد

فرماندار اصفهان عنوان کرد: امسال، مجموعا ۱۸۹ میلیارد تومان به شهرستان اصفهان تخصیص یافته که این بیانگر رشد ۱۰ درصدی اعتبارات شهرستان در سال جاری است.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اصفهان، محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان که به منظور بررسی و تصویب پروژه های پیشنهادی و تعیین اعتبارات مورد نیاز دستگاه های اجرایی از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای سال ۱۴۰۲ برگزار شد، خاطرنشان کرد: محدودیت هایی جهت تقسیم و توزیع بودجه وجود دارد که این فرآیند با همکاری و همراهی مدیران دستگاه های اجرایی و باتوجه به محدودیت های مختلف، منابع موجود و انتظارات و تقاضاهای متعدد محقق خواهد شد.

فرماندار اصفهان از افزایش ۱۰ درصدی اعتبارات شهرستان نسبت به سال گذشته، خبر داد و افزود: امسال، مجموعا ۱۸۹ میلیارد تومان به شهرستان اصفهان تخصیص یافته که این بیانگر رشد ۱۰ درصدی اعتبارات شهرستان در سال جاری است.

احمدی تصریح کرد: امسال، این میزان اعتبار (۱۸۹میلیارد تومان) برای بیش از ۱۳۰ پروژه تعریف شده که بیشترین میزان اعتبار به اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای، تخصیص یافته است.

وی به حجم بالای تقاضا و درخواست دستگاه ها و منابع مالی محدود، اشاره و خاطرنشان کرد: حجم بالای تقاضاها و درخواست دستگاه های اجرایی شهرستان برای پیش بینی اعتبارات امری کاملا منطقی است، اما متأسفانه تخصیص اعتبارات باتوجه به منابع موجود و شرایط حاکم بر کشور بوده است.

فرماندار اصفهان از میزان تخصیص اعتبارات سال ۱۴۰۲ به شهرستان اصفهان گلایه کرد و گفت: باتوجه به تراکم بالای جمعیت شهرستان اصفهان و نیاز بالای شهرستان در حوزه های مختلف، سهم اعتبارات شهرستان اصفهان در سال جاری تنها ۱۲ درصد از کل اعتبارات استان بوده است که این مهم پاسخگوی نیازهای شهرستان نیست.

وی بر لزوم اهتمام مدیران شهرستانی برای مطالبه از ادارات کل استان به منظور اجرای تعهدات، تأکید کرد و افزود: بعضی از ادارات کل اعتبارات شهرستان را برای شهرستان هزینه نمی کنند و یا گزارش نمی دهند در صورتی که ملاک ما ارائه گزارش دستگاه های شهرستانی نسبت به جذب بودجه ای که به آنها تخصیص داده می شود و اقداماتی که متعهد به انجام آنها هستند، خواهد بود.

احمدی با اشاره به سهم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تخصیص بودجه برای شهرستان، عنوان کرد: دستگاه های اجرایی باتوجه به حیطه فعالیت هر یک از نمایندگان می توانند رایزنی کرده و بودجه ای مورد نیاز دستگاه ذی ربط را از آن طریق جذب نمایند.

وی افزود: تعدادی از نمایندگان بخشی از سهم اعتبارات خود را به بسیج اختصاص داده اند چراکه پروژه هایی از بسیج با دستگاه های اجرایی مرتبط است و خروجی آن کمک به دستگاه های اجرایی مرتبط و افزایش سرانه ها در این حوزه هاست.

فرماندار اصفهان تصریح کرد: یکی از اصلی ترین ملاک های ما در توزیع اعتبارات امسال، گزارش دستگاه های اجرایی شهرستان و اقدامات آنها در سال ۱۴۰۱ برای جذب اعتبارات است.

مطالب مشابه

فرماندار اصفهان در پیامی، فرارسیدن سالروز شهادت جانسوز حضرت امام جعفر صادق (ع) را به تمامی شیعیان جهان بالاخص مردم ولایتمدار و شهیدپرور شهرستان اصفهان تسلیت گفت.

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

ملاقات عمومی فرماندار اصفهان دوشنبه این هفته ۱۷ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶ لغایت ۱۸ در منطقه ۱۴ اصفهان برگزار می گردد.

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان تصریح کرد: ساختار مردمی برای ارتباط قوی تر و فعال تر با مردم در شهرستان شکل گرفته که درصدد رونق و تقویت آن هستیم.

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان به اتفاق شهرداران مناطق ۷، ۱۰ و ۱۴ اصفهان، از این مناطق بازدید کرد.

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + چهار =