استاندار اصفهان: انتخابات برای کشور ما یک سرمایه گذاری است

استاندار اصفهان تأکید کرد: ما بایستی همه بضاعت خود را در راستای برگزاری انتخاباتی باشکوه با مشارکت حداکثری، سالم، رقابتی و شفاف به کار بگیریم.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اصفهان، دکتر سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان در همایش مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان، با اشاره به برنامه ریزی های دولت برای برگزاری انتخابات باشکوه مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: با رهبری حکیمانه امام راحل (ره) و اراده ملت بزرگ ایران، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بستری فراهم شد که اراده مردم در سرنوشت آنها تأثیرگذار شود و بسیاری از نقشه های شوم استکبار جهانی برملا گردد و بحمد الله این اراده در ادوار  مختلف در قالب انتخابات های متعدد به وقوع پیوسته است.

استاندار اصفهان افزود: حضور پرشور مردم در انتخابات می تواند در انتخاب مناسبتر و اصلحتر، امیدآفرینی در جامعه و تأمین امنیت تأثیرگذار باشد.

دکتر مرتضوی با تأکید بر اینکه ما بایستی همه بضاعت خود را در راستای برگزاری انتخاباتی باشکوه با مشارکت حداکثری، سالم، رقابتی و شفاف به کار بگیریم،  تصریح کرد: ما بر این باوریم که انتخابات مظهر تحقق اراده مردم در اداره کشور است و اقشار مختلف باید به این باور برسند که این مهم با حضور پرشور آنها محقق می گردد.

وی افزود: وجه تمایز انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها، برگزاری انتخاباتی در کمال شفافیت، رقابت و آگاهی مردم است، از این رو همواره تلاش شده است که انتخابات ها در کشور ما در مسیری روشن و در قالب حرکتی آگاهانه برگزار گردد.

استاندار اصفهان انتخابات مجلس از حیث اینکه مجلس در رأس امور کشور است را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: ما موظفیم همه ظرفیت های خود را در بخش های مختلف برای برگزاری انتخاباتی رقابتی، سالم و شفاف به کار بگیریم تا نتایج و برونداد آن بتواند به اصلاح و تدبیر امور کشور کمک کند.

دکتر مرتضوی با بیان اینکه انتخابات برای کشور ما یک سرمایه گذاری است، افزود: مهمترین مؤلفه قدرت در نظام ما، سرمایه اجتماعی آن است که دشمن همواره به دنبال از بین بردن این سرمایه اجتماعی بوده است چراکه دشمنان می دانند که مردم ما تاکنون کشور را از بحران ها، کودتاها و توطئه های مختلف با سربلندی عبور داده اند.

محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان در این همایش، با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و راهبردهای پیشنهادی رهبر فرزانه انقلاب پیرامون برگزاری باشکوه انتخابات، اظهار داشت: اجرای این راهبردها مستلزم اتخاذ تدابیری بوده که تشکیل کمیته های ۹گانه ازجمله آنها بوده است.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه شهرستان اصفهان دارای ۲۰ ستاد در ۲۰ منطقه و بیش از ۹۰۰ شعبه اخذ رأی است، افزود: ما به عنوان مجریان انتخابات در بخش اجرای انتخابات، فرآیند زمان بندی شده مشخص و الزامات قانونی داریم و مدیران دستگاه های اجرایی نیز الزامات قانونی دارند و باید نسبت به برگزارکنندگان و مجریان انتخابات پشتیبانی جدی داشته باشند.

احمدی با بیان اینکه ۲ راهبرد مشارکت و رقابت در انتخابات تاکنون محقق شده است، عنوان کرد: علیرغم تبلیغات سوء دشمنان، تاکنون بیش از ۱۶۰۰ نفر برای حوزه انتخابیه اصفهان پیش ثبت نام کرده اند و بیش از ۵۰۰ داوطلب نیز ثبت نام خود را در حوزه انتخابیه اصفهان قطعی کرده اند که این مهم بیانگر حضور پرشور مردم در فرآیند انتخابات است.

وی افزود: انتخابات توسط خود مردم برگزار می شود و سلامت انتخابات نیز با نظارت و حضور مردم تضمین شده که بحمد الله این مهم در دوره های مختلف انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی محقق شده است.

فرماندار اصفهان توجه به افزایش مشارکت در انتخابات را حائز اهمیت دانست و گفت: دستگاه های اجرایی مختلف و مجموعه تشکل های مردمی بایستی برای افزایش مشارکت در انتخابات تلاش کنند و در این راستا ظرفیت های خوب موجود را شناسایی کرده و از آنها بهره بگیرند.

احمدی افزود: هدف و رسالت ما این است که از دستگاه های اجرایی برای بهره گرفتن و ارتباط برقرار کردن با مردم استفاده شود.

وی تأکید کرد: ائمه محترم جمعه در مناطق ۲۰گانه تدابیر لازم را برای افزایش مشارکت در انتخابات بیندیشند و در این خصوص تلاش کنند.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه دشمن به دنبال نا امید و مأیوس کردن مردم است، افزود: خدمت صادقانه به مردم، بیان عملکردها و دستاوردهای دولت در عرصه های مختلف، ارتباط مکتوب و یا حضوری و چهره به چهره با مردم، بیان برنامه های آینده با بهره گیری از گروه های مختلف مردمی، تشکیل کمیته همگانی در دستگاه های اجرایی و تشکیل کمیته مشارکت همگانی در تشکل های مردمی و تعیین مخاطبین و گروه های جدید، ازجمله مواردی است که باید در دستورکار دستگاه های اجرایی قرار بگیرد و برای آنها برنامه ریزی کنند.

مطالب مشابه

فرماندار اصفهان عنوان کرد: تدابیر لازم جهت هماهنگی دستگاه های ذی ربط برای تأمین زیرساخت های فیزیکی و محتوایی برای انجام هوشمندسازی میادین میوه و تره بار اتخاذ گردد.

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان طی پیامی، فرارسیدن دهه مبارک کرامت را به مردم شهیدپرور و ولایتمدار شهرستان اصفهان تبریک گفت.

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری و به ریاست فرماندار اصفهان به منظور بررسی آب گرفتگی معابر و جاده ها در بارش های اخیر، برگزار شد.

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان عنوان کرد: ما بایستی با گفتمانی مشترک و واحد به مباحث اساسی و بنیادین کشاورزی که در آن می تواند تحول ایجاد شود بپردازیم.

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − یازده =