فرماندار اصفهان بر لزوم پیگیری برای تشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز تأکید کرد

با حضور فرماندار اصفهان از کتابداران منتخب شهرستان تقدیر شد.

 

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری اصفهان، محمد علی احمدی فرماندار اصفهان در نشست صمیمی و تقدیر از کتابداران منتخب شهرستان، با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی، خاطرنشان کرد: مباحث علمی، دینی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی در صورتی باعث رشد افراد می شود که مطالعه داشته باشند و این مطالعه بتواند چراغ راهی باشد برای فردی که می خواهد در عرصه ای پیشرفت نماید.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه کتابداران با تسهیل کردن بستر مطالعه، به تعالی جامعه خدمت می کنند، افزود: هفته کتاب یادآور توجه به مطالعه، کتاب، کتابداری و کتابخانه است که نباید صرفا این هفته را منحصر به کتاب و کتابدار بدانیم بلکه همه ایام باید ایام بزرگداشت و توجه به کتاب و کتابخوانی باشد.

احمدی با بیان اینکه بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی دارای ابعادی است، اظهار داشت: یکی از ابعاد بزرگداشت هفته کتاب این است که مسئولین نسبت به کتابداران، متولیان کتابخانه ها و وضعیت کتاب و مطالعه در جامعه بیشتر آگاه می شوند.

وی با بیان اینکه بحمد الله پیگیری های لازم و عزمی جدی پیرامون احداث و تجهیز کتابخانه در شهرستان شکل گرفته است، تصریح کرد: پیگیری برای آغاز احداث کتابخانه در شهر زیار و قهجاورستان و جلساتی با مجموعه شهرداری ها، دهیاری ها و شهرداری اصفهان انجام شده که ان شاء الله با پیگیری نهاد کتابخانه های شهرستان به نتایج مطلوبی دست یابیم.

فرماندار اصفهان در ادامه گفت: ان شاء الله با استفاده از ظرفیت های موجود و پیگیری های لازم بتوانیم شاهد احداث کتابخانه مرکزی نهادی در آینده در اصفهان باشیم.

احمدی افزود: ما باید با تعریف رویداد، برگزاری مسابقه و اقدامات ابتکاری تلاش کنیم تعداد افراد مراجعه کننده به کتابخانه ها افزایش یابد.

وی آموزش و پرورش را به عنوان یکی از راه های افزایش اعضای فعال کتابخانه ها دانست و عنوان کرد: ارتباط با مدارس، هدفگذاری در جاهای مختلف من جمله طرح موضوع در شورای آموزش و پرورش در افزایش اعضای فعال کتابخانه ها بسیار تأثیرگذار است.

فرماندار اصفهان بهره گیری از ظرفیت سایر دستگاه ها را بسیار حائز اهمیت دانست و تأکید کرد: ایجاد کتابخانه های مشارکتی با فعال سازی و بهره گیری از ظرفیت مساجد، کانون های فرهنگی، کتابخانه های خصوصی و سایر دستگاه ها بایستی افزایش یابد.

احمدی با اشاره به اهمیت اهدائ کتاب نیز افزود: بایستی برای اهداکنندگان کتاب و یا افرادی که افراد اهداکننده را جذب می کنند مشوق هایی در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه ما می توانیم با مشارکت مردم هر کاری را با سرعت به پیش ببریم، خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط منطقه ای که کتابخانه در آنجا قرار دارد بخش تخصصی متناسب با آن منطقه در کتابخانه ایجاد گردد.

فرماندار اصفهان با تأکید بر اینکه پیگیری های لازم برای تشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز صورت پذیرد، گفت: ما می توانیم در شهرستان در قالب مسئولیت اجتماعی از دستگاه های مختلف برای ساخت و تجهیز کتابخانه ها کمک بگیریم.

گفتنی است، با حضور فرماندار اصفهان از کتابداران منتخب شهرستان تقدیر شد.

 

مطالب مشابه

فرماندار اصفهان عنوان کرد: تدابیر لازم جهت هماهنگی دستگاه های ذی ربط برای تأمین زیرساخت های فیزیکی و محتوایی برای انجام هوشمندسازی میادین میوه و تره بار اتخاذ گردد.

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان طی پیامی، فرارسیدن دهه مبارک کرامت را به مردم شهیدپرور و ولایتمدار شهرستان اصفهان تبریک گفت.

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری و به ریاست فرماندار اصفهان به منظور بررسی آب گرفتگی معابر و جاده ها در بارش های اخیر، برگزار شد.

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان عنوان کرد: ما بایستی با گفتمانی مشترک و واحد به مباحث اساسی و بنیادین کشاورزی که در آن می تواند تحول ایجاد شود بپردازیم.

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =