فرماندار اصفهان توجه به نهال کاری، گسترش فضای سبز و پیشگیری از آسیب به محیط زیست را بسیار حائز اهمیت دانست

فرماندار اصفهان عنوان کرد: توجه به تجربه کاشت گونه هایی که نیاز کمتری به آب دارند در جهت گسترش فضای سبز و تولید اکسیژن بیشتر در سطح شهرستان، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در این خصوص موفقیت هایی نیز داشته ایم و این روند را باید با قوت ادامه دهیم.

 

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری اصفهان، همزمان با آغاز عملیات اجرایی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، صبح امروز (شنبه) در مراسمی با حضور فرماندار اصفهان و جمعی از دستگاه های استانی و شهرستانی و با مشارکت انجمن تولیدکنندگان شن و ماسه استان اصفهان، عملیات کاشت نوع گونه تاغ و قره داغ در سطح ۲۰ هکتار از عرصه های تخریب شده معدنی (معادن شن و ماسه منطقه فساران) در منطقه شرق اصفهان انجام شد.

محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان در حاشیه این مراسم، با بیان اینکه موفقیت های ما در همه عرصه ها مرهون مشارکت های مردمی بوده است، خاطرنشان کرد: در هر عرصه ای که مردم و تشکل ها ورود کرده اند و ما بسترساز حضور و مشارکت آنها بوده ایم قطعا با موفقیت هایی مواجه شده ایم.

فرماندار اصفهان افزود: توجه به نهال کاری، گسترش فضای سبز و پیشگیری از آسیب به محیط زیست، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و هر ایرانی بایستی در این خصوص نقش آفرینی کند و ما نیز بایستی بسترساز این مهم باشیم.

احمدی توجه به زمین، آسیب های وارده به آن در شرق شهرستان اصفهان و برنامه ریزی در این خصوص را ضروری دانست و تأکید کرد: بحمد الله اداره منابع طبیعی تاکنون پیگیری های خوبی را در این راستا انجام داده است و با راه اندازی نهضت کاشت نهال، سهمی برای هر استان و شهرستان تعیین شده که ما باید بیش از سهم تعیین شده، نقش آفرینی کنیم.

وی به معضل کمبود آب نیز اشاره کرد و گفت: توجه به تجربه کاشت گونه هایی که نیاز کمتری به آب دارند در جهت گسترش فضای سبز و تولید اکسیژن بیشتر در سطح شهرستان، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در این خصوص موفقیت هایی نیز داشته ایم و این روند را باید با قوت ادامه دهیم.

فرماندار اصفهان افزود: ان شاء الله با پیگیری دستگاه های ذی ربط بالاخص اداره منابع طبیعی، برنامه عملیاتی پیرامون دیگر نقاط شهرستان که نیاز به گسترش فضای سبز دارند، تهیه و گام های مؤثری در این رابطه برداشته شود.

احمدی تصریح کرد: ما می توانیم به گونه ای عمل کنیم که علیرغم کم آبی و خشکسالی، توجه به نهضت کاشت نهال، گسترش فضای سبز و توجه به محیط زیست توأم با موفقیت جزء برنامه های ما بوده و باشد.

وی با اشاره به ایام شهادت جانسوز حضرت فاطمه زهرا (س)، افزود: با توجه به قرار داشتن در ایام شهادت مظلومانه حضرت زهرا (س)، بهتر است نقاطی که نهال کاری می شوند به نام مبارک حضرت زهرا (س) مزین و نامگذاری شوند.

 

مطالب مشابه

فرماندار اصفهان عنوان کرد: تدابیر لازم جهت هماهنگی دستگاه های ذی ربط برای تأمین زیرساخت های فیزیکی و محتوایی برای انجام هوشمندسازی میادین میوه و تره بار اتخاذ گردد.

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان طی پیامی، فرارسیدن دهه مبارک کرامت را به مردم شهیدپرور و ولایتمدار شهرستان اصفهان تبریک گفت.

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری و به ریاست فرماندار اصفهان به منظور بررسی آب گرفتگی معابر و جاده ها در بارش های اخیر، برگزار شد.

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان عنوان کرد: ما بایستی با گفتمانی مشترک و واحد به مباحث اساسی و بنیادین کشاورزی که در آن می تواند تحول ایجاد شود بپردازیم.

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + هفت =