استاندار اصفهان: رقابت فراگیر انتخاباتی در سراسر استان اصفهان / برای هر کرسی مجلس ۳۹ نفر رقابت می‌کنند

استاندار اصفهان گفت: تعداد افراد احراز و تأیید صلاحیت شده در استان، تاکنون به ۷۴۳ نفر رسیده که رقابت بسیار گسترده و فراگیری را در سراسر استان تضمین کرده است به طوری که برای هر کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان حدود ۳۹ نفر با هم رقابت می‌کنند.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی صبح امروز (۲۷ بهمن ماه) در همایش بزرگ دست اندر کاران انتخابات حوزه انتخابیه اصفهان که با شعار «مردم، انتخابات، سلامت» در ورزشگاه پیروزی برگزار شد، اظهار کرد: افراد حاضر بخشی از عوامل اجرایی انتخابات پیش رو در اصفهان هستند و علاوه بر این افراد تعدادی از عوامل اجرایی نیز در ۲۷ شهرستان دیگر استان، آموزش های لازم را خواهند دید.

وی با تاکید بر اینکه همه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه اندیشیده شده است، افزود: در اصفهان ۱۶ حوزه انتخابیه در نظر گرفته شده که یکی از این شعب مربوط به اخذ رأی ارامنه جنوب ایران به میزبانی اصفهان است.

استاندار اصفهان ادامه داد: تعداد نمایندگانی که از این استان به مجلس راه پیدا می‌کنند ۱۹ نفر به اضافه یک نفر به نمایندگی از ارامنه است و بنا داریم در همه حوزه‌های انتخابیه پیرامون چهار راهبرد مقام معظم رهبری مأموریت خود را به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به کارهای زیادی که در حوزه‌های انتخابیه اصفهان انجام شده است، اضافه کرد: بار اصلی انتخابات بر دوش مردم است و با تشکیل هیئت‌های اجرایی و پشتیبانی فرمانداران و ستادهای انتخابات، در مسیر انتخابات با تصمیم گیری‌ها و حمایت‌های مجموعه‌های مذکور به پیش خواهیم رفت.

استاندار اصفهان ابراز کرد: تعداد افراد احراز و تأیید صلاحیت شده در استان، تاکنون به ۷۴۳ نفر رسیده که رقابت بسیار گسترده و فراگیری را در سراسر استان تضمین کرده است به طوری که برای هر کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان حدود ۳۹ نفر با هم رقابت می‌کنند.

مرتضوی ابراز کرد: در خصوص انتخابات مجلس خبرگان در گام اول ۳۷ نفر ثبت نام کردند که از این میان ۱۲ نفر تأیید صلاحیت شدند و با توجه به جابجایی‌ها رقابت ۱۱ نفری نامزدها را شاهد خواهیم بود و با آغاز تبلیغات شرایط مناسبی را در مسیر حرکت تا انتخابات را در پیش خواهیم داشت.

وی ادامه داد: یکی از اتفاقات خوب در کشور راه اندازی ۲۰۰ شبکه تلویزیونی با محوریت ایجاد فضا برای تبلیغات نامزدها است که از این میان ۱۵ شبکه در استان اصفهان فعال است.

مرتضوی تاکید کرد: در سایر حوزه‌ها به ویژه آموزش و هیئت‌های اندیشه‌ورز نیز برنامه ریزی‌های خوبی داشته‌ایم، در حوزه هیئت‌های اندیشه‌ورز تلاش شده با بکارگیری ظرفیت های مردمی امکان برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری را داشته باشیم؛ در همین رابطه تا امروز ۲۰ جلسه هیئت اندیشه‌ورز با رویکرد مشارکت حداکثری در استان برگزار شده و با ۱۱۷ مصوبه برنامه‌ریزی گسترده‌ای را در سطح استان انجام داده ایم، به همین نحو فرمانداران نیز در قالب هیئت‌های اندیشه‌ورز سعی کرده‌اند جلساتی با اقشار مختلف داشته باشند تا کار به صورت منسجم و تشکیلاتی جلو برود.

وی در حوزه سلامت انتخابات تاکید کرد: با تشکیل هیئت بازرسی و همکاری آن با هیئت نظارت، هیئت اجرایی و ستاد انتخابات سعی شده در بستر قانون با نگاهی جامع، فراگیر و مانع‌زدا بستر فعالیت، مشارکت و رقابت به درستی فراهم شود و نیز در حوزه سلامت برنامه‌ریزی های لازم صورت گیرد تا منجر به رضایتمندی عموم شده و راهبرد رهبر انقلاب محقق شود.

مرتضوی خاطر نشان کرد: آمادگی های لازم در تمام وجوه در استان برای برگزاری انتخابات وجود دارد و امید است تا در فاصله زمانی باقی مانده تا انتخابات در جلب مشارکت مردم قدم‌های مؤثری برداریم که موجب خوشنودی خداوند، امام و رهبر انقلاب شود.

محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان در این همایش، اظهار کرد: هدف از این همایش نمایش توانمندی، انگیزه، انسجام و همدلی برای برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند است.

وی با بیان اینکه به عوامل اجرایی و دست اندر کاران انتخابات آموزش های لازم داده شده و در حال انجام است، افزود: تاکنون همدلی بین مسئولین اجرایی و مسئولین نظارت بر انتخابات بسیار خوب بوده است و امروز هم روز نشان دادن این همدلی و انسجام برای یکی از عرصه‌های مهم سیاسی کشور در اصفهان است.

فرماندار اصفهان تاکید کرد: امروز همه دست اندر کاران انتخابات در حوزه انتخابیه اصفهان جمع شدند تا آمادگی خود را برای استقبال از رأی دهندگان در روز ۱۱ اسفندماه نشان دهند.

وی ادامه داد: شعبه اخذ رأی محلی برای مقابله با دشمن و محلی برای امیدآفرینی در دل همه آزادی خواهان جهان است که برای کلمه الله اراده کرده‌اند.

احمدی ابراز کرد: انتخابات در اصفهان با مشارکت، امنیت و آموزش‌های که شما دیده‌اید با سلامت برگزار خواهد شد و چهار راهبرد مقام معظم رهبری با همت و اراده شما محقق خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال شعب ویژه‌ای برای رأی اولی‌ها همراه با اجرای برنامه‌های شاد در مراکز مختلف در شهر اصفهان و روستاهای شهرستان اصفهان در نظر گرفته شده است و روز ۱۱ اسفند از همان ساعات اولیه جشن بزرگی ویژه میلاد حضرت صاحب‌الزمان (عج) و مشارکت مردم در شهر برگزار خواهد شد.

 

 

مطالب مشابه

با حضور مدیرکل دانشگاه علوم پزشکی و فرماندار اصفهان، برخی از مسائل و مشکلات حوزه سلامت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر تسریع در رفع آنها تأکید شد.

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان در پیامی، فرارسیدن نهم اردیبهشت ماه، روز ملی شوراهای اسلامی را به همه اعضای محترم شوراهای اسلامی سراسر شهرستان تبریک گفت.

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان تصریح کرد: آحاد مردم بایستی در هفته بزرگداشت مقام معلم، با حضور در مدرسه فرزند خود، مراتب سپاس و قدردانی خودشان را از معلمان اعلام نمایند.

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

استاندار محترم به اتفاق هیأت همراه و فرماندار اصفهان در سفر به شرق شهرستان، از بخش های مختلف بخش مرکزی بازدید کردند.

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + پانزده =