فرماندار اصفهان: انتخابات در اصفهان کاملا رقابتی بین همه گروه های سیاسی است/ هر برگ رای می تواند امیدآفرین باشد

فرماندار اصفهان سلامت انتخابات تا کنون را کاملا تایید کرد و گفت: انتخابات در اصفهان کاملا رقابتی بین همه گروه های سیاسی است و لیست بندی های که شده، حاکی از این موضوع است.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اصفهان، محمدعلی احمدی در سومین مرتبه از سلسله بازدیدهای خود از اداره کل گمرک استان اصفهان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، روز پاسدار و روز جانباز اظهار کرد: در جلسات با دستگاه های اجرایی همواره می گویم که اگر شما خوب کار کنید مراجعه به استانداری ها و فرمانداری ها کم می شود، به واسطه خدماتی که شما انجام می دهید سطح مراجعین به شما مناسب است و گلایه ها و شکایت ها نسبت به خیلی از دستگاه ها کاهش یافته است.

وی افزود: اینکه شما ماهیانه با برنامه ریزی به اتاق بازرگانی می روید یا در نقاط مختلف استان مراکزی را برای پاسخگویی به مراجعین ایجاد کرده اید جای تقدیر دارد و ما هم تشکر می کنیم و از اینکه هر بار در بازدید از شما تحولی را می بینیم، خرسندیم.

فرماندار اصفهان با اشاره به سپری شدن ایام الله دهه فجر گفت: ایام الله دهه مبارک فجر، ایام بازخوانی چرایی انقلاب و دستاوردهای انقلاب است.

وی کاهش وابستگی به نفت را یکی از دستاوردهای انقلاب دانست و افزود: باید دید قبل از انقلاب چه شرایطی را داشتیم و چرا امام انقلاب کرد؟ ما قبل از انقلاب حتی استقلال سیاسی هم نداشتیم و اینکه شاه در تغییر مدیران خود اجازه می گرفت بیانگر این موضوع است. شاه حتی برای گرفتن سمتی برای خود بیش از ۱۵ شرط را از سفارت انگلستان گرفت و در نهایت هم گفت که هر شرطی باشد قبول میکنم؛ آیا این وابستگی سیاسی ما را نشان نمی دهد؟

 احمدی ادامه داد: بعد از انقلاب ۴۰ هزار مستشار نظامی در این کشور مستقر بودند و در همین اصفهان جاهایی که اول گازکشی شد منازل و محل سکونت همین مستشاران بود، این وضع استقلال سیاسی ما بود.

وی در خصوص استقلال ارضی و مرزهای ایران گفت: فراموش نکنیم وقتی منطقه ای را جدا کردند و در قالب یک کشور پذیرفتند، در خصوص دلیل آن گفتند که این منطقه منفعتی برای ما نداشت.

فرماندار اصفهان با اشاره به استقلال فرهنگی ایران قبل از انقلاب ابراز کرد: چرا امام انقلاب کرد و فرمود که علمای اسلام به داد اسلام برسید، مردم به داد اسلام برسید؟ چون قانونی را تصویب کردند که اگر شاه مملکت سگی را با ماشین زیر گرفت باید محاکمه شود اما اگر یک آمریکایی در کشور خود شاه مملکت ما را زیر گرفت محاکمه نداشت. این قانونی بود که تصویب شد و فریاد امام را به دنبال داشت.

وی افزود: تواضع و خم شدن شاه در مقابل کشورهای دیگر را نباید فراموش کرد و جوانان نباید از این مهم غافل شوند.

احمدی با اشاره به گلایه های برخی از مردم مبنی بر گرانی و اختلاس در کشور، گفت: رییس بازرسی شاهنشاهی عنوان می کند که آنقدر پرونده های فساد اقتصادی زیاد بود که اعلام کردیم به پرونده های زیر ۱۰۰ میلیون تومان آن زمان توجهی نکنید؛ آن موقع بیش از ۳۷۰۰ پرونده در مقطعی از سال در این خصوص تشکیل شده بود.

وی تاکید کرد: امام در این شرایط با همراهی مردم انقلاب کرد و استقلال سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ما رقم خورد. امام برای تحول قیام کرد و با استقرار نظام اسلامی و هدایت های ایشان و همراهی مردم پیشرفت ها و موفقیت ها حاصل شد.

فرماندار اصفهان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: روزی کاپشن ‌‌ و لباس رزمندگان در این کشور تامین نمی شد و موشک باران می شدیم اما نمی توانستیم پاسخ دهیم چراکه تولید و استقلال نظامی نداشتیم. آن روز دشمنان نگران آن بودند که ما سلاح و امکان نظامی خود را از جایی خریداری کنیم اما امروز که توانمند شده ایم نگرانند که تسلیحات خود را به فروش برسانیم.

وی افزود: باید دید برای ۳۵ میلیون نفر جمعیت چقدر نفت صادر می شد و منافع ما از این صادرات چقدر بود و الان چقدر است؟ رفاه، آموزش، درصد حضور زنان در دانشگاه ها، سرعت تولید علم و حرکت های تولیدی امروز با گذشته قابل مقایسه نیست.

احمدی یادآور شد: زمانی در اصفهان پزشکان هندی و پاکستانی طبابت می کردند اما امروز توریسم سلامت را در کشور دنبال می کنیم و افراد برای درمان و حتی ناباروری به ایران سفر می کنند.

وی با اشاره به تلاش های دشمنان برای کتمان کردن موفقیت دانشمندان ایرانی، به موضوع آزادی بیان پرداخت و گفت: روزی در این کشور پدر نمی توانست به فرزند خود بگوید که مقلد امام است اما امروز جوانان در محضر رهبر انقلاب انتقاد می کنند.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه در دو سال گذشته مشکل ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در استان رفع شده که بیانگر توجه به تولید است، ادامه داد: در موضوع کشاورزی و صادرات کشاورزی به جای وابستگی زمان پهلوی شاهد صادرات محصولات خود هستیم. در سال گذشته علیرغم خشکسالی ها میزان تولید گندم به بیش از ۵ میلیون تن رسید که بر اساس سیاست های دولت سیزدهم انجام می شود.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو ابراز کرد: راهبرد دشمنان این است که بگویند انتخابات در رفع مشکلات کشور بی تاثیر است که باید به بررسی این موضوع پرداخت.

احمدی یکی از مشکلات بنیادین کشور را مشکل مسکن عنوان کرد و افزود: آیا انتخابات در رفع مشکلات مسکن تاثیر نخواهد داشت در حالی که زمانی طرح مسکن مهر متوقف شد و امروز طرح جهش تولید مسکن تصویب و اجرا می شود به طوری که در شهرستان اصفهان ۱۹ هزار تولید مسکن دنبال می شود، این نتیجه رای مردم است.

وی یکی دیگر از مشکلات اینده کشور را پیری جمعیت دانست و گفت: منابع خود را به فرزند آوری اختصاص می دهیم و بر همین اساس تاکنون به ۴۶۴ خانواده دارای چهار فرزند زمین رایگان تحویل داده ایم، آیا این نتیجه رای مردم نیست؟

 فرماندار اصفهان تاکید کرد: وام ازدواج، فرزندآوری، ارائه تسهیلات به مراکز صنعتی و تولیدی و مسکن، رفع تورم همه از نتایج آرای مردم است.

وی تاکید کرد: بن بست های پیش رو توسط مجلس ها و دولت ها قابل شکستن نیست اما شکستن همین بن بست ها به دست توانمند مردم محقق می شود.

احمدی با تاکید بر اینکه طبق فرمایش امام باید به رای مردم مراجعه کنیم چرا که امام رفع مشکلات کشور را به مردم سپردند، گفت: انتخابات پرشور برگزار شود یا نشود، مجلس تشکیل می شود اما اگر نماینده یا وزیر با رای بالا انتخاب شود توانمندی و قدرت تصمیم گیری بالاتری خواهد داشت و در مأموریت خود بهتر عمل خواهد کرد اما اگر مجلسی با رای پایین تشکیل شود در تقویت قدرت نرم و قدرت ملی جمهوری اسلامی موثر نخواهد بود.

وی در خصوص تفاوت این دوره از انتخابات با ادوار قبل اذعان کرد: بعد از جریانات سال گذشته که عده ای خود اکثریت پنداری را ترویج دادند، در این موضوع هم تلاش می کنند بگویند کسی در انتخابات شرکت نمی کند اما ما امید داریم که شاهد افزایش مشارکت باشیم و باید در این زمینه تلاش کرد.

فرماندار اصفهان تاکید کرد: هر برگ رای می تواند امیدآفرین باشد و به رفع مشکلات کشور کمک کند و در برابر استکبار و عوامل آن تاثیر گذاشته و باعث ناامیدی آنها شود، گرفتاری های اقتصادی نباید منجر به آن شود که به تیم ملی خود آسیب بزنیم.

وی سلامت انتخابات تا کنون را کاملا تایید کرد و گفت: امسال ۷۲۴ نفر در اصفهان نزدیک به دو برابر دوره قبل در انتخابات ثبت نام کردند که ۲۹۱ نفر برای حوزه انتخابیه اصفهان تایید صلاحیت شدند این در حالی است که دوره قبل ۱۳۰ نفر تأیید صلاحیت شده بودند.

احمدی یادآور شد: انتخابات در اصفهان کاملا رقابتی بین همه گروه های سیاسی است و لیست بندی های که شده است حاکی از این موضوع است.

وی بر لزوم امیدآفرینی و نقش آفرینی عوامل اقتصادی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و افزود: ما در نزدیکی قله ایستاده ایم و با توجه به شرایط منطقه و تأثیرگذاری ما باید بدانیم که رژیم صهیونیستی طی چندماه جنگ در غزه موفقیتی کسب نکرده چون جبهه مقاومت با هدایت های حاج قاسم شالوده کار را قوی بنیانگذاری کرده است و امیدواریم انتخابات باعث تقویت بیشتر ما و در امتداد آن جبهه مقاومت شود و بتوانیم در مسیر شهدا قدم برداریم.

 

مطالب مشابه

فرماندار اصفهان عنوان کرد: شوراها با دارا بودن ماهیتی مردمی و نشات گرفته از آرای مردم ، می توانند نقش بسزایی در  تداوم و پیشرفت حرکت رو به رشد این نظام الهی و مردمی داشته باشند.

۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

با حضور مدیرکل دانشگاه علوم پزشکی و فرماندار اصفهان، برخی از مسائل و مشکلات حوزه سلامت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر تسریع در رفع آنها تأکید شد.

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان در پیامی، فرارسیدن نهم اردیبهشت ماه، روز ملی شوراهای اسلامی را به همه اعضای محترم شوراهای اسلامی سراسر شهرستان تبریک گفت.

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان تصریح کرد: آحاد مردم بایستی در هفته بزرگداشت مقام معلم، با حضور در مدرسه فرزند خود، مراتب سپاس و قدردانی خودشان را از معلمان اعلام نمایند.

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + هجده =