وزیر کشور: تلاش‌های مذبوحانه‌ دشمن برای مأیوس کردن مردم از حضور در صحنه/ ۱۵ هزار نفر برای ورود به مجلس رقابت می کنند

وزیر کشور عنوان کرد: کسی نباید امنیت روانی مردم را با اخبار دروغین و شایعات مخدوش کند، امروز زمینه بسیار خوبی برای رقابت وجود دارد و ۱۵ هزار نفر برای مجلس شورای اسلامی تأیید صلاحیت شده‌اند که بی سابقه است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اصفهان، دکتر احمد وحیدی صبح امروز (۲۷ بهمن ماه) در همایش بزرگ دست اندر کاران انتخابات حوزه انتخابیه اصفهان که با شعار «مردم، انتخابات، سلامت» در ورزشگاه پیروزی برگزار شد، با اشاره به اعیاد شعبانیه اظهار کرد: تقارن انتخابات بزرگ ما با ایام میلاد حضرت بقیه الله (عج) که انقلاب ما زمینه ساز ظهور ایشان است، توفیق بزرگی است و منتظران ظهور کسانی هستند که با تمام وجود انقلاب اسلامی را ایجاد کرده، محافظت می‌کنند و آن را ادامه خواهند داد و به سرمنزل مقصود خواهند رساند.

وی با بیان اینکه رأی اولی‌ها امسال با حضور ارزشمند خود در انتخابات در راه تحکیم نظام قدم خواهند برداشت، افزود: مجلس خبرگان نمود عالی بین جمهوریت و اسلامیت نظام بوده و تداوم بخش حرکت صالحان بر روی زمین و رساندن به منزل مقصود است و مجلس شورای اسلامی نیز با تحول رو به جلو نوید بخش رسیدن به مقصود خواهد بود.

وزیر کشور، اصفهان را عزیز، پر افتخار، شهیدپرور و فرهنگ محور خواند که نمود استقامت، پایداری، حرکت و تلاش است و ضمن بزرگ‌داشت یاد و خاطره شهدای سرافراز این استان به ویژه شهیدان خرازی، حججی، اشرفی اصفهانی و میثمی گفت: همه شهدای اصفهان ستارگان درخشان راه هستند، راه شهدا در این استان با حماسه دنبال می‌شود و این مسیر یک بار دیگر در انتخابات خود را نشان می‌دهد؛ جشن ۱۵ شعبان منجر به جشن یازده اسفندی خواهد شد که موجب عزت و افتخار ایرانیان و رسیدن به ایران قوی و قله مورد نظر است.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی شما پاسداران این امانت بزرگ انتخابات شدید؛ امروز حدود یک میلیون نفر در کشور اعم از عوامل اجرایی تا انتظامی برای برگزاری انتخابات آماده‌اند و حماسه ای بزرگ توسط مردم رقم خواهد خورد.

دکتر وحیدی با اشاره به شرایط بحرانی منطقه و جهان ابراز کرد: در شرایط حساسی بر اساس اتفاقات جهان قرار گرفته‌ایم و امروز همه حواس‌ها به ملت بزرگ ایران است چرا که ما راه جدیدی را برای همگان ترسیم کرده‌ایم که این راه از مسیر توجه به اراده مظلومان و مستضعفان خواهد گذشت.

وی ادامه داد: امروز حرکت بزرگ انقلاب اسلامی در جهت برانگیختگی مستضعفانی است که خداوند اراده کرده آنها را وارثان زمین کند؛ این انقلاب برآمده از ندای مستضعفین و مظلومان تاریخ است و با صدور پیام خود طلایه دار حرکت مظلومان برای احقاق حق آنها در جهان است؛ از این رو گل‌های مقاومت و آزادی در جهان نو به نو آفریده می‌شود تا اراده مردم را در رسیدن به نقطه اوج برای استکبار ستیزی و دفاع از مظلومان نشان دهد.

وی تاکید کرد: ایران قوی، مجلس قوی نیاز دارد و مجلس قوی با مشارکت قوی مردم در انتخابات محقق شده و خوار چشم دشمنان خواهد شد و امید است همه مردم در این جشن ملی با غیرت شرکت کنند.

دکتر وحیدی خطاب به دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات ابراز کرد: شما امانت‌دار هستید و مسئولیت سنگینی را بر عهده گرفته اید که رهبر معظم انقلاب از آن با عنوان حق‌الناس یاد کرده‌اند؛ ملت ما می‌فهمد که وقتی کلمه حق‌الناس به کار می‌رود یعنی مسئله چقدر حساس و مهم است، این یعنی سلامت انتخابات و یعنی باید از رأی مردم آنچنان که هست، مراقبت شود و رأی دادن به هیچ وجه تحمیل نشود.

وی ادامه داد: سلامت انتخابات یعنی رأی مردم را مراقبت کنید که یکی از مسئولیت‌های آن بر عهده شماست، هر چند نامزدها نیز در این زمینه مؤثر هستند و می‌توان گفت نقشی سه ضلعی در این زمینه وجود دارد که اضلاع آن، مردم، مجریان و داوطلبان هستند و با هماهنگی مناسب می‌توانند، سلامت انتخابات را در تراز جمهوری اسلامی محقق کنند.

وزیر کشور در خصوص امنیت انتخابات تاکید کرد: امنیت یعنی مردم بدون دغدغه و به‌دور از هر گونه ناامنی فیزیکی و روانی بتوانند در انتخابات حضور بهم رسانند، چرا که دشمن تلاش‌های مذبوحانه‌ای را انجام می‌دهد تا برای مردم مزاحمت ایجاد کند و گمان می‌کند با مزاحمت‌هایی می تواند مردم را از حضور در صحنه مأیوس کند اما حضور مردم در ۲۲ بهمن ماه امسال علی رغم همه تلاش‌های دشمنان به طور متوسط ۲۰ درصد افزایش داشت که نشان می‌دهد مردم طرفدار و وفادار به انقلاب هستند و با گذشت ۴۵ سال هنوز در برابر توطئه‌های دشمنان ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: دشمنان نادان ما فکر می‌کنند با این کارها می‌توانند مردم ما را ناامید کنند، در حالی که فقط در اصفهان ۲۴ هزار شهید تقدیم این انقلاب شده و مردم روزی در این شهر ۳۷۰ شهید را تشییع کرده‌اند و فردای آن روز بدون آنکه خم به ابرو بیاورند تعداد بیشتری را به جبهه‌ها اعزام کردند.

وی تاکید کرد: هر کس از این افراد باید ایده و فکر و برنامه خود را برای حل مشکلات بگوید و مردم بر اساس آن انتخاب کنند و صحنه رقابت شکل بگیرد، مردم در این صحنه میدان دار هستند و باید بپسندند و انتخاب کنند و ما هم باید در قالب مجریان و کسانی که اعتماد مردم را برای صندوق‌های رأی جلب می‌کنند، تلاش کنیم.

وزیر کشور ادامه داد: یکی از سیاست‌های ابلاغی انتخابات، شناخت مردم از داوطلبان است؛ در همین زمینه باید از کار ارزشمند صدا و سیما و رادیو در راستای شناساندن داوطلبان به مردم تقدیر کرد. اینکه برخی می‌گویند رقابت وجود ندارد این‌طور نیست، بلکه رقابت بین ۷۳ حزب ملی و ۳۰ حزب استانی و ۲۰ ائتلاف برقرار است؛ اینکه کسانی تبلیغ منفی می‌کنند، جفا است چرا که در هر دوره رقابت بوده است و امروز هم زمینه رقابت بسیار فراهم است و همه اینها به مشارکت گسترده منجر خواهد شد.

وی از جوان گرایی فرمانداری اصفهان پای صندوق‌های رأی تشکر کرد و گفت: روز نویی در پیش داریم، باید کمرها را برای نقطه تحولی جدید و حرکت رو به جلو محکم ببندیم، امروز یکی از جهادها، جهاد در راستای مشارکت در انتخابات است و همانطور که در جشن‌های مختلف شاهد مشارکت مردم بوده‌ایم، این بار نیز شاهد حضور آنها خواهیم بود.

 

مطالب مشابه

با حضور مدیرکل دانشگاه علوم پزشکی و فرماندار اصفهان، برخی از مسائل و مشکلات حوزه سلامت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر تسریع در رفع آنها تأکید شد.

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان در پیامی، فرارسیدن نهم اردیبهشت ماه، روز ملی شوراهای اسلامی را به همه اعضای محترم شوراهای اسلامی سراسر شهرستان تبریک گفت.

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان تصریح کرد: آحاد مردم بایستی در هفته بزرگداشت مقام معلم، با حضور در مدرسه فرزند خود، مراتب سپاس و قدردانی خودشان را از معلمان اعلام نمایند.

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

استاندار محترم به اتفاق هیأت همراه و فرماندار اصفهان در سفر به شرق شهرستان، از بخش های مختلف بخش مرکزی بازدید کردند.

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =