فرماندار اصفهان: باید علت و موانع کم سوادی و بی سوادی و ابعاد مختلف آن را بررسی و براساس آن هدف گذاری کنیم

فرماندار اصفهان در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان، با اشاره به شاخص های تعیین بی سوادی و کم سوادی، اظهار داشت: ما بایستی به گفتمان واحدی در تعیین شاخص های میزان سواد، کیفیت سواد و کم سوادی برسیم که این مهم در تصمیم گیری های ما، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 

فرماندار اصفهان: باید علت و موانع کم سوادی و بی سوادی افراد و ابعاد مختلف آن را احصاء و بررسی و براساس آن هدف گذاری کنیم
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اصفهان، محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان، با اشاره به شاخص های تعیین بی سوادی و کم سوادی، اظهار داشت: ما بایستی به گفتمان واحدی در تعیین شاخص های میزان سواد، کیفیت سواد و کم سوادی برسیم که این مهم در تصمیم گیری های ما، از اهمیت بسیاری برخوردار است.
فرماندار اصفهان با تأکید بر اینکه باید علت و موانع کم سوادی و بی سوادی افراد و ابعاد مختلف آن را احصاء و بررسی و براساس آن هدف گذاری کنیم، افزود: ما نیاز به تجزیه و تحلیل دقیق و درستی داریم که در این خصوص برنامه ریزی نماییم.
احمدی با تأکید بر لزوم همکاری همگان با دستگاه های ذی ربط در شناسایی افراد کم سواد و بی سواد، عنوان کرد: ما هر ساله باید فرآیندی را بین آموزش و پرورش و ثبت احوال در خصوص افرادی که بایستی برای ثبت نام مراجعه کنند و کرده اند و یا مراجعه نکرده اند، تعریف و بسته شهرستانی تهیه کنیم که این می تواند اولین گام برای شناسایی افراد بی سواد و کم سواد و بازماندگان از تحصیل باشد.
وی افزود: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان تأمین اجتماعی، مراکز کارگری و اتاق اصناف نسبت به شناسایی افراد بی سواد و کم سواد اقدام نمایند.
فرماندار اصفهان با بیان اینکه ممکن است بخش عمده ای از افراد بی سواد و بازمانده از تحصیل در روستاها باشند، تأکید کرد: بخشدار مرکزی با همکاری پایگاه بسیج، ائمه جماعت، اعضای شورای اسلامی روستاها و دهیاران، روستا به روستا نسبت به احصاء و جمع بندی اسامی افراد بی سواد و بازمانده از تحصیل اقدام و اسامی آنها را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.
احمدی با بیان اینکه سامانه های مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت نقش مؤثری در شناسایی افراد بی سواد و بازماندگان از تحصیل دارند، افزود: با تعامل بین نواحی آموزش و پرورش و مراکز بهداشت شماره ۱ و ۲ در مناطق شهری و در روستاها با پیگیری بخشدار و تعامل دهیاران با خانه های بهداشت، اقدامات مقتضی در راستای شناسایی افراد بی سواد و بازماندگان از تحصیل صورت پذیرد.
وی با تأکید بر اینکه طرح اقدام باید پس از شناسایی ها ارائه گردد، ، اذعان داشت: اگر ما اطلاعات دقیق و درستی داشته باشیم می توانیم با هدف گذاری مشخص و ظرفیت سنجی طراحی اقدام را از آموزش و پرورش مطالبه کنیم و با استفاده از شیوه های مختلف بستر لازم را برای سوادآموزی فراهم سازیم که پویش ها و مشوق ها در انجام این کار بسیار مؤثر است.
فرماندار اصفهان ایجاد سمن ها و خیریه هایی برای شناسایی افراد بازمانده از تحصیل و سوادآموزی را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: ما بایستی مردم را در این خصوص دخیل کنیم که در این رابطه، سمن ها و خیریه ها می توانند در فرآیند آموزش، جذب و تبلیغ به آموزش و پرورش کمک کنند.
احمدی افزود: زندان ها بهترین مکان برای شناسایی افراد بی سواد و بازمانده از تحصیل است که دستگاه های ذی ربط نسبت به انجام این مهم و سوادآموزی جامعه هدف اقدام نمایند.

مطالب مشابه

استاندار محترم به اتفاق هیأت همراه و فرماندار اصفهان در سفر به شرق شهرستان، از بخش های مختلف بخش مرکزی بازدید کردند.

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

روند اجرای پروژه های بخش مرکزی با حضور فرماندار اصفهان و کارشناسان مربوطه مورد بررسی قرار گرفت.

۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان عنوان کرد: یکی از ابعاد شعار سال این است که ما باید ساز و کارهایی را برای مشارکت مردم در ایفای مأموریت های دولت برای خدمت به مردم فراهم سازیم.

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان خاطرنشان کرد: باتوجه به محدودیت منابع آبی، ترویج اصلاح الگوی کشت و اصلاح روش های آبیاری، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =