معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اصفهان: استقرار یک شعبه ویژه رأی اولی‌ها در هر منطقه / پیش بینی سه شعبه برای اجرای رویدادهای ورزشی روز انتخابات در اصفهان

فرماندار اصفهان اظهار داشت: برای اولین بار تعداد یک یا بیشتر شعبه اخذ رأی ویژه رأی اولی‌ها در هر منطقه در نظر گرفته شده که همه عوامل اجرایی این شعب نیز رأی اولی هستند.

 

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری اصفهان، علیرضا قاسمی به پیش بینی شعب اخذ رأی ویژه رأی اولی‌ها اشاره و اظهار کرد: برای اولین بار تعداد یک یا بیشتر شعبه اخذ رأی ویژه رأی اولی‌ها در هر منطقه در نظر گرفته شده که همه عوامل اجرایی این شعب نیز رأی اولی هستند.

وی تاکید کرد: این برنامه در مناطق برای جلب مشارکت رأی اولی‌ها انجام می‌شود و تلاش داریم در تعدادی از مدارس و حتی در مناطقی مانند پل خواجو، میدان حضرت امام و ورزشگاه تختی نیز چنین شعبی داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اصفهان ادامه داد: از دیگر برنامه‌های ستاد انتخابات حوزه انتخابیه اصفهان تعریف رویدادهای ورزشی ویژه هیئات ورزشی در پل خواجو، ورزشگاه تختی و میدان حضرت امام است که در این سه نقطه ورزشکاران می‌توانند به صورت صنفی حضور پیدا کرده و رأی خود را به صندوق بیندازند.

قاسمی با اشاره به آخرین تمهیدات انتخاباتی در حوزه انتخابیه اصفهان، جرقویه، کوهپایه، ورزنه و هرند، عنوان کرد: در انتخابات امسال ۹۷۲ شعبه اخذ رأی در حوزه شهرستان اصفهان و ۱۲۱ شعبه اخذ رأی در چهار حوزه فرعی شهرستان‌های جرقویه، کوهپایه، ورزنه و هرند در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به پیش بینی شعب سیار اخذ رأی افزود: در این دوره از انتخابات علاوه بر مناطق ۲۱ گانه تعریف شده در حوزه انتخابیه اصفهان، یک منطقه را به صورت ویژه به عنوان منطقه سیار در نظر گرفته ایم که این منطقه ۲۶ شعبه اخذ رأی سیار دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اصفهان ادامه داد: در بعضی مناطق طبق روال گذشته شعب سیار روستایی به قوت خود باقی است؛ همچنین علاوه بر منطقه ۱۶ در سایر مناطق نیز یک شعبه سیار در نظر گرفته شده است که در روز انتخابات فعال خواهند شد تا چنانچه احیاناً منطقه یا نقطه‌ای فراموش شده باشد یا در روز انتخابات نیاز به اخذ رأی مردم توسط شعب سیار نیاز باشد، عوامل سیار بتوانند در آن نقطه حضور پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه شعب سیار به منظور افزایش مشارکت عموم مردم در نظر گرفته شده است، افزود: شعب سیار همه بیمارستان‌ها، آسایشگاه‌ها، خانه‌های سالمندان، پادگان‌ها، مراکز درمانی، اماکن نظامی، تفرجگاه‌ها و مراکز تفریحی، میادین، شهربازی‌ها و سایر مکان‌هایی که در آنجا جمعیت قابل توجهی حضور دارند را شامل می‌شود.

قاسمی ادامه داد: بدین منظور ۲۶ دستگاه اتوبوس تجهیز شده همراه با عوامل جانمایی به صورت سیار در دو نوبت صبح و بعد از ظهر به مراکز مذکور خواهند رفت تا رأی مردم را اخذ کرده و در زمان مردم صرفه‌جویی شود.

وی با اشاره به اینکه امسال همراه داشتن شناسنامه در فرآیند اخذ رأی الزامی نیست و شعب سیار می‌تواند نقش مهمی در جلب رأی مردم داشته باشد، تشریح کرد: این برای اولین بار است که در اصفهان شعب سیار چنین خدماتی را ارائه می‌دهند.

علیرضا قاسمی به پیش بینی شعب اخذ رای ویژه اقوام در مناطق اشاره و اظهار کرد: هر منطقه باید در روز انتخابات یک رویداد فرهنگی اجتماعی برگزار کند، به بیانی دیگر در هر منطقه باید جشنی سیاسی برگزار شود تا بتوانیم در کنار فرآیند رای گیری شور و نشاطی را نیز در سطح شهر شاهد باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اصفهان یاداور شد: در بعضی از شعب، مانند شعبی در منطقه ۱۴ به دلیل بافت و اقوامی که حضور دارند شعب اقوام با قوت بیشتری پیگیری خواهد شد که عوامل اجرایی این شعب با لباس محلی فرآیند اخذ رای مردم را پیگیری خواهند کرد.

 

مطالب مشابه

استاندار محترم به اتفاق هیأت همراه و فرماندار اصفهان در سفر به شرق شهرستان، از بخش های مختلف بخش مرکزی بازدید کردند.

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

روند اجرای پروژه های بخش مرکزی با حضور فرماندار اصفهان و کارشناسان مربوطه مورد بررسی قرار گرفت.

۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان عنوان کرد: یکی از ابعاد شعار سال این است که ما باید ساز و کارهایی را برای مشارکت مردم در ایفای مأموریت های دولت برای خدمت به مردم فراهم سازیم.

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار اصفهان خاطرنشان کرد: باتوجه به محدودیت منابع آبی، ترویج اصلاح الگوی کشت و اصلاح روش های آبیاری، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 5 =